یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نصیرایی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی از برگزاری نشست علمی پیرامون سخنان رئیس جمهور در حوزه علمیه رضوی بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید نصیرایی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: با توجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص انتقاد از معصومین(ع) و ایجاد حواشی و مسائل مختلف، قرار است نشست علمی در حوزه علمیه رضوی بیرجند فردا ساعت 7 صبح برگزار شود.
 وی افزود: در این نشست موضوع از ابعاد مختلف فقهی، کلامی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این نشست علمی بیشتر پرداختن به موضوعی که رئیس جمهور مطرح کرد است، زیرا مسئولان ما باید با توجه به جایگاهی که دارند، هر نکته ای را در جای خود مطرح کنند.
وی با بیان اینکه امروز مشکل کشور بیکاری و مسائل اقتصادی است و ما انتظار داریم گزارشی از اشتغال و روند بهبود معیشت مردم بدهیم، افزود: اینکه اگر کسی بخواهد در خصوص مسائل دین و ائمه هم مطلب و سخن بگوید می‌تواند در جمع و فضای علمی حوزوی خود مطرح کرده تا جواب خود را به طور مستقیم و کارشناسی شده دریافت کند.
مدیر حوزه‌ علمیه خراسان جنوبی گفت:بهتر است در وضعیت حال مسئولان بیشتر به موضوعات حیطه کاری خود بپردازند، زیرا امروز مشکل اصلی کشور و جامعه ما این نیست که پیامبر آیا نقد می‌شد یا نمی‌شد، مشکل اصلی کشور ما بیکاری، رکود، واردات بی رویه قاچاق است .
حجت الاسلام نصیرایی افزود: عدم تحرک جدی مسئولان برای اجرایی ساختار اقتصاد مقاومتی و پرداختن به حاشیه های غیر کارشناسی شده، امر درستی نیست، زیرا در جال حاضر جوانان ما از بیکاری، مشکلات معیشتی رنج برده و نمی‌توانند ازدواج کنند.
وی با بیان اینکه ما مدعی نیستیم که کسی حق ندارد حرفی بزند، افزود: ما معتقدیم اگر قرار است حرفی در خصوص ائمه و یا غیره مطرح شود، بهتر است هر سخن در جای خود مطرح شود.

گفتی است حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ۱۸ دی ماه در جمع وزیر و معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی گفته بود "همه باید انتقاد بشوند استثنا نداریم ، تمام مسئولین در کشور قابل نقد هستند ، ما در کشور معصوم نداریم ، اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آنوقت هم میشود نقد کرد. پیامبر (ص) هم اجازه نقد می‌داد. دیگه بالاتر از پیامبر (ص) در تاریخ نداریم. وقتی پیامبر (ص)  صحبت می‌کرد، طرف بلند می‌شد روبروی پیامبر (ص)  و می‌گفت: «حرفی که داری می‌زنی نظر توست یا وحی است؟» اگر پیامبر (ص)    می‌گفت: «نظر من است» انتقاد می‌کرد و می‌گفت: «من قبول ندارم». ما در زمان حکومت معصوم هم نقد داریم. اگر نقد توأم باشه با امید، اراده و راه حل درست، همیشه مفید است. باید راه حل بدهیم."

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha