دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صالحی نیا

حوزه/رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت‌نام ۲ هزار و ۲۰۳ نفر در این استان برای آزمون حفظ و معارف قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا اظهار داشت: 2 هزار و 203 قرآن آموز این استان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و معارف قرآن کریم، ثبت‌نام کردند.

وی افزود: بیشترین نفرات از شهرستان بجنورد با 894 نفر، شیروان 333 و اسفراین 306 نفر شرکت کردند.

حجت‌الاسلام صالحی نیا تصریح کرد: این آزمون در  چهار موضوع «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم»، «معارف اهل‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم» و در 24 رشته حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل‌بیت (ع)، مفاهیم نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، 12 تا 17 اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور، در خراسان شمالی برگزار می‌شود، گفت: امسال برای نخستین بار، طرح حفظ سراسری قرآن کریم به‌صورت مشترک با همکاری آموزش‌وپرورش و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اجرایی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: طی سال گذشته که این طرح فقط از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه استان برگزار شده بود، سه هزار نفر مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان، اردیبهشت ماه سال ۹۷ و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی نیا خاطرنشان کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنجشنبه دهم اسفندماه در بیش از ۲۶ رشته و در ۴۲۰ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha