جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام قابل

حوزه/ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با بیان اینکه گسترش انقلاب اسلامی وابسته به رشد مسجد در جامعه است، بر ضرورت تبیین نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارکه فجر به نقش مهم و تأثیر گزار مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: اجتماع مردم و جوانان در مساجد باعث شد که آن‌ها به سمت جبهه حق علیه باطل بشتابند و از مملکت و ناموس خود در برابر دشمنان دفاع کنند و پشتیبانی و کمک به رزمندگان و فعالیت‌های مردم پشت جبهه‌ها در مساجد از اهمیت بالای برخوردار است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: مساجد مقر بندگی، کارهای فرهنگی و سیاسی است که نباید حضور مردم در آن کم باشد و یکی از کارهای آباد کردن مساجد حضور باشکوه مردم در آن است که این نیز از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی هم هست.

وی افزود: در احادیث و روایات خصوصاً قرآن کریم به جایگاه مسجد اشاره‌شده و محل عبادت مسلمانان و دیگر مراسمات فرهنگی و سیاسی آنان به‌حساب می‌آید و مسجد یکی از جاهایی است که همواره مورد لطف خداوند منان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: مسجد مرکزی تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بود که اجتماعات دینی و سیاسی با محوریت آن شکل می‌گرفت.

وی تصریح کرد: حلقه مؤمنین در مسجد شکل می‌گیرد و مسجد یکی از محل‌های ارزشمند و با برکت و تأثیرگذاری در جامعه اسلامی است و اگر به‌خوبی حق مسجد در جامعه ادا شود و مردم وظیفه خود را نسبت به آن ادا کنند بسیاری از آسیب‌هایی که در جامعه شاهد هستیم از بین خواهد رفت.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین با تأکید بر مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر بیان کرد: باید در این برنامه‌ها اصل بصیرت افزایی و آگاه‌سازی نسل جوان در خصوص پیدایش نهضت امام خمینی (ره) و ادامه راه انقلاب بیش از آئین‌های جنبی موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: جوانان باید با حضور پررنگ‌تر در مساجد، از ظرفیت‌های مختلف مساجد بهره ببرند؛ چراکه امروز مساجد سنگر مبارزه با هجمه نرم دشمنان بوده و برای بهبود وضعیت فرهنگی کشور بسیار مؤثرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: مساجد نقش اساسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و شهدای والامقام بزرگ‌شده و تربیت‌شده همین مساجد هستند.

وی از آمادگی 40 مسجد در شهرستان قزوین جهت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه مبارکه فجر خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha