پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام ربانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه عظمت، عزت و استقلال مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، گفت: تضعیف وحدت مردم زمینه نفوذ دشمنان در کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن ربانی در دیدار با مدیران، اساتید و معاونین مدارس علمیه برادران و خواهران استان قزوین در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه زهرا (س) بسیار رفیع بود که جبرئیل بر وی نازل می‌شد و با او صحبت می‌کرد ولی برای برخی انبیا الهی نازل نمی‌شد.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساء العالمین هستند و دارای جایگاه خاصی در نزد حضرت رسول (ص) بودند، تصریح کرد: این جایگاه تنها از برای این نبود که ایشان دختر پیامبر (ص) بودند بلکه علاوه بر این حضرت زهرا (س) همسر ولایت و مادر امامت هستند که هرکدام از این صفات بیانگر شخصیت بالای این بانوی بزرگوار اسلام است.

وی ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارکه فجر افزود: با انقلاب اسلامی، خداوند عظمت، عزت و استقلال را به مردم ما بازگرداند و دست مستشاران جنایت‌کار و غارتگر از کشور کوتاه شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود که باید قدردان آن باشیم؛ زیرا این پیروزی بزرگ برای دشمنان و استکبار جهانی بسیار غیرقابل‌تحمل و باورنکردنی بود.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از روزهای آغازین تاکنون، تصریح کرد: وحدت و همدلی ملت عزیز ایران در برهه‌های مختلف سبب یاس و ناامیدی دشمنان شده و تمامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به سلحشوری‌های رزمندگان دلاور در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس که نهایت اوج فداکاری و ازخودگذشتگی را در آن مشاهده کردیم، ازجمله ویژگی‌های بارزش مردمی بودن آن بود.

وی اظهار کرد: در آن دوران مردم با دست‌خالی ولی اراده آهنین و اعتقادات دینی به جنگ با دشمن پرداختند و رزمندگان شجاع ما چگونه با سلاح‌های سبک توانستند یک ارتش مجهز به سلاح‌های به‌روز را که بسیاری از قدرت‌های جهانی نیز حامی آن بود، از کشور بیرون کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز نیروی الهی منجر به پیروزی کشور شد زیرا در آن زمان ارتش ازهم‌پاشیده بود و سپاه نیز به‌طور کامل شکل نگرفته بود اما مردم با نیروی ایمان به‌صورت همه‌جانبه به پا خاستند و از سرزمین خود دفاع کردند.

وی به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد و چهار بخش حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، طلاب غیردینی و حوزه اهل سنت تحت چتر این مرکز قرار دارند و خوشبختانه توانسته فعالیت‌های ارزشمندی برای خانواده طلاب و روحانیون انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha