یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان، اقتصاد مقاومتی را قوی ترین اسلحه در مواجهه با جنگ اقتصادی دانست، گفت: تحریم های اقتصادی نه تنها زیانی برای نظام به دنبال نداشته است، بلکه خود باعث ایجاد روحیه جهادی و اقتصاد مقاومتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، صبح امروز به مناسب آغاز اولین روز از دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی در جمع معاونان، اساتید و کارکنان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی، سالروز پیروزی نور بر ظلمت و تابیدن آفتاب آزادی بر اسارت و بندگی بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در دهه 50 برای بسیاری از مفسران غربی و آمریکایی غیرقابل باور بود، گفت: ملت ایران با دستان خالی ولی با داشتن رهبری مصمم و معنوی به نام حضرت امام خمینی (ره) توانستند تار و پود نظام ستم شاهی که در آن زمان خود را قلدر و ژاندارم منطقه می نامید را در هم بپیچند.

این استاد حوزه افزود: با این حال امروز نزدیک به 4 دهه از پیروزی این انقلاب شکوهمند می گذرد و همگان شاهد فراز و نشیب های زیادی در این مسیر بوده ایم. در همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از کشورها و جریان های سیاسی و نظامی به دنبال ساقط کردن این نظام مردمی بودند ولی خداوند متعال و رهبری حکیمانه امام راحل مانع از این کار شد.

تحمیل جنگ تحمیلی هشت ساله

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه بیان داشت: هنوز ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود که دشمنان اسلام و مملکت جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران را به راه انداختند، ولی بازهم در این برهه با شکست مواجه شدند.

وی تصریح کرد: البته باید جنگ هشت ساله که در واقع در یک طرف انقلاب نوپای جمهوری اسلامی و در مقابل تمام جهان استکبار، عرب و غرب بود را یک نعمت و یک آزمون بزرگ دانست، زیرا در این جنگ نه تنها قدرتی از این نظام کاسته نشد، بلکه جمهوری اسلامی هم دشمنان واقعی خود را شناخت و هم اینکه بر تجربیات نظامی و دفاعی خود افزود.

محاصره و تحریم اقتصادی

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: بعد از پایان هشت سال جنگ سخت و نظامی علیه ملت بی دفاع ایران و شکست مذبوحانه دشمنان و رژیم بعث صدام، دول غربی و نظام هایی که منافع آنها بعد از خلع شاه در ایران از بین رفته بود، این بار به فکر تحریم و وارد آوردن فشارهای اقتصادی بر این ملت بی دفاع ایران بودند و تقریبا از دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی این تحریم های اقتصادی تاکنون ادامه داد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان گفت: خوشببختانه و به حمد خداوند منان این تحریم ها کوچکترین خللی در اراده و روحیه ملت اسلامی ایران وارد نکرده است و نه تنها زیانی برای نظام به دنبال نداشته است، بلکه در برخی از مواقع خود باعث ایجاد روحیه جهادی و اقتصاد مقاومتی شده است.

این کارشناس حوزوی ادامه داد: نتیجه تحریم های اقتصادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، باعث ایجاد اقتصاد مقاومتی و مهندسی معکوس شد و دیدیم که جوانان این مملکت در عین تحریم های همه جانبه دست به کار شدند و با بومی سازی بسیاری از صنایع، خودکفایی و توان دفاع نظامی همانند افزایش خیره کننده قدرت موشکی را برای این مملکت به ارمغان آوردند.

جنگ نرم و تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دشمنی بدخواهان این نظام اسلامی هرگز تمامی نخواهد داشت، گفت: بعد از گذشت نزدیک به 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش و اقتدار روز افزون آن، هنوز شاهد دشمنی های علنی و غیرعلنی آنان هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: راه اندازی شبکه های ماهواره ای، کانال ها و شبکه های مجازی، اینترنت و... تنها گوشه ای از جبهه جدید دشمن علیه داشته ها و باورهای این نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: دشمنان، امروز جوانان و نوجوانان که سرمایه های آینده این نظام اسلامی هستند را هدف قرار داده اند و به دنبال جدایی این نسل از نسل های نخستین انقلاب اسلامی و کم رنگ کردن ارزش های اسلامی ـ ملی هستند، لذا جوانان باید در این مقوله هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: خوشبختانه جوانان این مرز و بوم با بصیرت انقلابی که دارند به خوبی دوست و دشمن خود را تشخیص می دهند و همین امر باعث شده است که تاکنون دشمن در جبهه فرهنگی نیز نتواند پیروز میدان باشد، با این حال نباید از دشمن غافل شد، زیرا دشمن؛ دشمن است و سر دوستی و برادری با کسی ندارد.

وی گفت: اشاعه فحشا، ایجاد شبهات دینی، ایجاد فرقه های مذهبی ضاله و... تنها نمونه هایی از جنگ فرهنگی دیروز و امروز دشمنان است، لذا جوانان باید با تمسک به دین مبین اسلام، قرآن کریم، سیره حضرت رسول (ص) و اهل بیت علیهم السلام خود را در مقابل این دسیسه های شیطانی بیمه کنند.

مدیر حوزه علمیه کردستان در پایان با تاکید بر لزوم گرامیداشت با شکوه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: از طلاب، روحانیون و آحاد ملت ایران به ویژه مردم مومن و انقلابی کردستان درخواست داریم که این دهه مبارک را ارج نهند و قدر داشته های این نظام را بیشتر از پیش بدانند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha