شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تظاهرات ضد سعودی در جاکارتا

حوزه/ هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین روز گذشته تظاهراتی اعتراض آمیز با مشارکت مؤسسات محلی و جهانی و اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های جاکارتا و مؤسسه علمای مسلمان اندونزی برگزار کرد و اعتراض شدید خود را به سوء مدیریت آل سعود بر مناسک حج و اداره حرمین شریفین اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین روز گذشته تظاهراتی اعتراض آمیز با مشارکت مؤسسات محلی و جهانی و اتحادیه های دانشجویی دانشگاه های جاکارتا و مؤسسه علمای مسلمان اندونزی برگزار کرد و در این تظاهرات اعتراض شدید خود را به سوء مدیریت آل سعود بر مناسک حج و اداره حرمین شریفین اعلام کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از مقابل سفارت عربستان آغاز شد به مدیریت ناشایست عربستان بر مناسک حج و عمره و حرمین شریفین اعتراض کردند و این مدیریت را شکست خورده و ناموفق توصیف کردند و از مسئولان عربستان خواستند کشورها و مؤسسات اسلامی دیگر را در مدیریت حرمین شریفین و اعمال حج سهیم کنند.

مسلمانان معترض جاکارتا تصاویر و دست نوشته هایی در محکومیت محمد بن سلمان در دست داشته و او را یک دیکتاتور دانستند که حقوق مسلمانان را نادیده گرفته ونقض می کند و مانع برپایی مناسکی می شود که از صدها سال پیش مسلمانان بدون هیچ تبعیضی انجام می داده اند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات خشم شدید خود را از کاهش تعداد حاجیان اندونزیایی توسط آل سعود به بهانه ازدحام اعلام کردند و برخی از آنها نیز از دولت اندونزی خواستند سفیر عربستان را از جاکارتا اخراج کند.

هیئت بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر مناسک حج و مدیریت حرمین شریفین که مقرّ آن در اندونزی است علاوه بر این تظاهرات بنا دارد در روزهای آینده فعالیت های دیگری را نیز در سرتاسر جهان اسلام علیه استبداد آل سعود در مدیریت حرمین انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناصر IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    0 0
    لطفا به اعتبار خبرگزاری و حوزه هم بشود تناسب عکس و خبر رعايت گردد. آخه، عکس مردم دلهی را نشان می دهد و خبر معترضان جاکارتايی را.