جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار با ائمه جماعات

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسلمانی و تسلیم حق بودن کار ساده ای نیست و اگر تسلیم حق می بودیم، امروز ۱۴ میلیون پرونده دادگاهی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز در دیدار با ائمه جماعات و رابطین امور اقامه نماز دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف نهایی از خلقت انسان عبادت خدا است گفت: فلسفه وجودی و مسیر خیر و سیر و سلوک الی الله عبادت کردن خداوند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند جواز تصرف در عبادت را مشروط به بندگی کرده است، افزود: باید خوردن، خوابیدن و همه کارهای انسان مصداقی از عبادت خداوند و فقط برای رضای او باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نفس انسان تاثیرپذیر و گمراه کننده است، جاذبه های این دنیا را عامل انحراف دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تأکید بر نقش جاذبه های دنیا بر انحراف از مسیر رشد و تعالی انسانی گفت: از همین جهت است که خداوند نماز را قرار داده است و انسان با نماز خود را میزان می کند.

وی، کمال و سعادت و عاقبت بخیری انسان را در اقامه نماز دانست و گفت: خدا بندگان ضعیفش را بوسیله نماز راهنمایی می کند و از گمراهی نجات می دهد.

امام جمعه بیرجند، تمام جاذبه های دنیا را خواب و خیال و سرگردانی و بدبختی خواند و افزود: انسان در نماز می گوید خدایا فقط بندگی تو را می کنم و آزادی انسان در گرو بندگی خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه با اقامه و برپاداشتن نماز انسان می تواند خودش را میزان و متعادل کند، ابراز داشت: اقامه نماز، فکر و فرهنگ و همه کارهای شخصی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را خود به خود حل می کند.

 وی افزود: علت وجود مشکلات متعدد برای انسان این است که خدا انسان را به حال خودش واگذار کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فرهنگی بالاتر از اقامه نماز وجود ندارد، گفت: متأسفانه ما به این نسخه درست عمل نکردیم و مشکلات نامسلمانی خود را به گردن اسلام می گذاریم.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: مسلمانی و تسلیم حق بودن کار ساده ای نیست و اگر تسلیم حق می بودیم امروز 14 میلیون پرونده دادگاهی نداشتیم.

وی تصریح کرد: این ها بخاطر این است که معنای نماز و عبودیت و بندگی خدا را نمی فهمیم و به همین دلیل بهانه جویی می کنیم.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن اولین کاری که همیشه انجام می دهد این است که مدارس علمیه را تعطیل و علمای دین را منزوی کند و اکنون هم دعوای آنان برای همین مسئله است چراکه آنها با آگاهی مردم مشکل دارند.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر ضرورت توجه به حرف و عمل علمای دین خاطرنشان کرد: علما همچون چشمی برای جامعه هستند و اگر این چشم گرفته شود نمی فهمیم که در راه حرکت می کنیم یا در چاه می افتیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • http://hawzahnews.com/KeywordNews/73859 IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    ۱۴ میلیون نیست یک بار لطفا به توضیحات روییس قوه قضاییه مراجعه کنید