جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام‌قاسم روان‌بخش

حوزه / عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که دشمن در صدد تخریب جایگاه ولایت فقیه است گفت: در حال حاضرحدود ۲هزار نفر در مراکز علمی آمریکا مشغول بازشناسی اهداف و ارکان انقلاب هستند و سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  قاسم روانبخش امروز در بیست و سومین همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم که با موضوع انقلاب اسلامی؛ دستاوردها، پایداری و بالندگی  در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با بیان اینکه الان شاهد نوعی هجمه علیه نظام،  تحت عنوان کارآمدی انقلاب  هستیم گفت: هدف بعضی، زیر سؤال بردن اساس نظام و ارکان مهم انقلاب یعنی ولایت فقیه است. دشمن به خوبی قدرت فقاهت و حوزه را  فهمیده و برای تخریب این جایگاه مهم برنامه ریزی  وسیعی کرده است وبرای همین مسئله دائم از همپیمانان داخلی می خواهند تا با انجام مسائل مختلف مانند مستند سازی علیه ولایت فقیه، شخص رهبری را زیر سؤال ببرند.

این محقق افزود: کار آمدی معنا و اهدافی دارد، که عالی ترین هدف تحقق حکومت اسلامی جهانی است. این همان هدف مهم امام راحل و حتی در اصل قانون اساسی آمده است.

وی افزود: در سیاست خارجی هم بر مسئله تحقق حکومت اسلامی جهانی تاکید شده است و حتی امام راحل به فکر تأسیس جامعه مستضعفین بوده، ولی الان با طرح برگزاری رفراندوم بعضی افراد به فکر برداشتن این واژه از قانون اساسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش اظهار داشت: بنابراین رسالت عالی انقلاب تحقق حکومت اسلامی جهانی و رفتن همه مردم به سمت توحید و خدا شناسی است و این رسالت آافریقا در حال تحقق است و این تفکر را یک شیخ به نام زکزاکی محقق کرده است و الان در هر گوشه ای از جهان مردم به فکر مطالبه گری اسلام هستند.

این محقق افزود: اما اگر چه این هدف اصلی است، ولی اهداف میانی هم وجود دارد، مانند از بین بردن فقر و درست کردن اشتغال و اقتصاد و امام راحل به فکر این اهداف میانی بودند. الان به دنبال این اهداف هستیم.

عضو هئیت علمی مؤسسه آموزشی وپژوهشی  امام خمینی(ره) عنوان کرد: الان شاهد هسیتم که حدود 2هزار نفر در مراکز علمی آمریکا مشغول  بازشناسی اهداف و ارکان انقلاب هستند و سرمایه گذاری کردند.

وی افزود:با وجود موانع زیاد و مشکلات، وقتی هدف را هم در نظر می گیریم، متوجه می شویم نظام، کارآمدی زیادی داشته است، اما بعضی افراد کارآمدی زیاد را نمی بینند، مشکلات را می بینند شروع به هجه و توطئه علیه نظام وانقلاب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش اظهار داشت: ریگان عاقل ترین رئیس جمهوری آمریکا بود، با اندیشمندان و تئوری پردازان خود تحلیل های خوبی از ایران کرده بود. ریگان کسی است که با هنرمندی روسیه را متلاشی کرد، ولی با همه متفکران خود نتوانسته انقلاب ایران را از بین ببرد، دلیل آن کلام امام راحل است که معتقد بودن یدالله فوق ایدیهم.

این محقق افزود: الان بعضی درکشور به فکر برقرار رفراندم هستند، ولی اگر هم این کار انجام دهند، می دانند مردم دوباره با نظام جمهوری اسلامی رأی خواهند داد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه طرح بحث رفراندو م برای فرافکنی در جامعه است، افزود:  هدف این است ذهن مردم از مطالبات به حق منحرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش اظهار داشت: دولت به مردم قول داد، اقتصاد درست کند، اشتغال ایجاد کند، این مطالبه حق مردم است، اینها که نیاز به برگزاری رفراندوم نیست، اینها نوعی فرافکنی و فرار روبه جلو است.

این محقق با بیان اینکه افرادی که به دنبال هجمه علیه نظام هستند، مشکلات معرفتی و انگیزشی دارند، گفت: هوای نفس منشاء این مشکلات است. بعضی افراد 180 درجه بعد  از انقلاب فرق کردند و تفکرات آنها مشخص است.

وی با بیان اینکه انقلاب همان انقلاب است، ولی مسئولین گرفتار اهداف دنیایی و اسراف و تجمل گرایی شدند، اظهار داشت: کسانی که در رأس قرار می گیرند، اگر اهل دیانت و دارای ایمان قوی نباشند، یواش یواش شروع به تزلزل از درون خواهند کرد و روبه تجمل گرایی و دیگر مسائل روی خواهند آورد والان نمونه های آن را می بینیم.

عضو هئیت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به معنای آتش به اختیار گفت: معنایش این است منویات رهبر انقلاب در تریبونها جمع آوری شود، توجه و بررسی گردد و نیروهای انقلابی مجاهدانه وارد میدان شوند، کار فرهنگی و عقیدتی کنند، کار فرهنگی نیازمند سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش اظهار داشت: طرح ولایت دانشجوی مورد استقبال ایشان قرار گرفته و رهبر انقلاب تاکید فراوان بر توسعه باید و نبایدهای دینی و فرهنگی و توسه طرح ولایت در جامعه دارند، این آتش به اختیار است که نیروهای انقلابی در کنار هم در جلسات دورهمی این منویات رهبر انقلاب مطرح شود و در خلال بلکه بیشتر کار فرهنگی شود.

این محقق با اشاره به جایگاه ولایت فقیه گفت: این جایگاه شأن هر کسی نیست، بلکه برگزیده برای انسان های خاصی است، در موارد زیادی اگر درایت، شجاعت و دشمن شناسی و تدبیر ولی فقیه و شخص رهبرانقلاب نبود، معلوم نبود انقلاب و نظام گرفتار چه مسائلی می شد.

عضو هئیت مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: بزرگترین عظمت ولایت فقیه در مسائل مختلف از بین رفتن نیروهای نظامی داعش، حضور مقتدران ایران در سوریه، از هم پاشیدن توطئه تجزیه اقلیم کردستان، بیداری مردم نسبت به انقلاب و جبهه غرب، دفع قوای دشمن در منطقه، آمادگی 20 هزار نیرو انقلابی  و بسیجی در منطقه سوریه و عراق است  

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha