شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محمدابراهیم دهقان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون به عنوان پرچمداران دین شناخته می شوند، گفت: طلبه باید علاوه بر داشتن تقوا و پرهیزگاری، اهل تحصیل و تلاش در فراگیری علوم دینی باشد، زیرا یک طلبه فردا که وارد جامعه می شود باید دارای بار علمی و دینی زیادی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم دهقان، استاد اعزامی از قم، شب گذشته در کلاس درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: طلبه شدن افتخاری است که خداوند نصیب هر کسی نمی کند و شما باید به خود در این رابطه ببالید.

 استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند سعادت فراگیری علوم دینی و معرفتی را نصیب هر کسی نخواهد کرد، خطاب به طلاب افزود: شما که برای فراگیری علوم دینی به حوزه آمده اید، به عنوان سرباز امام زمان(عج) مسئولیت های سنگینی بر عهده دارید و باید در این راه همواره اهل تقوا و ایمان باشید و باید همواره خداوند متعال را بزرگترین یاری رسان و مددکار خود بدانید.

وی افزود: یکی از صفت هایی که هر طلبه ای باید داشته باشد، تقواست. تقوا انسان را از هر خطا و گناهی بازمی دارد و باعث رشد و کمال معنوی انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به این که طلاب و روحانیون به عنوان پرچمداران دین شناخته می شوند، گفت: طلبه باید علاوه بر داشتن تقوا و پرهیزگاری، اهل تحصیل و تلاش در فراگیری علوم دینی باشد، زیرا یک طلبه فردا که وارد جامعه می شود باید دارای بار علمی و دینی زیادی باشد.

وی یادآور شد: طلبه شدن وظیفه ای بسیار سنگین و پر مسئولیت است و اگر خدایی ناکرده خطایی از یک طلبه در جامعه سر بزند، به حساب دیگر طلاب نوشته می شود، لذا همواره باید تقوا پیشه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان در پایان گفت: خداوند را باید شاکر باشیم که در مملکتی زندگی می کنیم که پایه ها و ستون های آن از اصول ناب اسلامی است و حکومت آن بر مسیر اسلام و دستورات قرآن کریم می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha