شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر سید حسین شرف الدین

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی موسسه امام خمینی (ره)، افزایش سن تجرد در میان زنان و مردان ایرانی را به عنوان یک معضل جدی، نگران کننده توصیف کرد.

دکتر سید حسین شرف الدین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که خانواده نهاد اصیلی است که همچنان در جامعه ما دارای کارکردهای بی بدیلی است، اظهار داشت: در حال حاضر نهاد خانواده در غرب به عنوان مظهر مدرنیسم به شدت دچار مشکل جدی شده  به طوری که هم اکنون در برخی از کشور‌های غربی عملاً نهاد خانواده در حال احتضار است.

وی افزود: این را هم باید بدانیم که گرچه در نظام اسلامی ما همواره بر حفظ و تقویت نهاد خانواده تاکید شده اما ما هم از برخی بحران ها و معضلاتی که به جهت تاثیر از فرهنگ غرب متوجه خانواده است در امان نمانده ایم و لذا باید هوشیارانه مراقب باشیم که نهاد خانواده در جامعه ما رو به سمت تضعیف نرود.

این جامعه شناس حوزوی همچنین با بیان این که یکی از مشکلات امروز جامعه ما ، افزایش تجرد در سنین بالاست، گفت: البته باید توجه داشت که کم رغبتی و به تعبیری بی‌رغبتی در امر ازدواج صرفاً محدود به زنان نمی شود چه آ« که در بین برخی آقایان نیز در سال های اخیر این مساله زیاد شده است که باید دلایل و ریشه های این مساله شناسایی ، تبیین و بررسی دقیق علمی شود تا بعد بتوان راهکارهای مقابله با آن ها را شناخت و بکار بست.

وی یاد آور شد: تجرد ابتدایی در بین زنان تا آن که به سن 49 سالگی برسند، همچنین طلاق‌هایی که در سنین جوانی به وقوع می‌پیوندد و نیز بانوانی که همسر آنها بنابر دلایلی فوت می‌کند، از جمله اصلی‌ترین مصادیق تجرد در کشور ما محسوب می شود.

۳۱۳/۸

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha