سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود تبعیض و فساد با هیچ یک از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تناسب ندارد، تصریح کرد: انقلاب بر اساس عدالت محوری، مبارزه با فساد و تبعیض پایه گذاری شد و امروز مسؤولان کشور تکلیف دارند در این خصوص گام های جدی بدارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسئولان، شرایط امروز کشور را بسیار حساس توصیف کرد و ضمن اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مردم تبریز گفت: متأسفانه در چهار دهه اخیر موضوع اجرای عدالت به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اجرای عدالت گلایه و نگرانی داشتند، افزود: این وظیفه مسئولان اجرایی کشور است که این نگرانی ها را در جامعه رفع کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله عدالت یکی از محوری ترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره بر اجرای عدالت تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری این موضوع به یکی از مهم ترین دغدغه های ایشان تبدیل شده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های خیره کننده ای در بخش های مختلف کشور بودیم، افزود: اما متأسفانه در اجرای صحیح عدالت به دلیل برخی کم کاری ها همچنان ضعف هایی وجود دارد که باید رفع شود.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که مسئولان نباید تنها یک قشر را مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان نگاه متوازن به آحاد جامعه بر اساس عدالت اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به محرومان و مستضعفان جامعه یکی از مهم ترین شاخصه های انقلاب اسلامی بوده است، افزود: امروز نیز این مسئولان کشور که مدیریت اجرایی را عهده دار هستند باید توجه به قشر ضعیف و محروم جامعه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که محرومان و مستضعفان همواره جزء پیشگامان دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز همین عزیزان با کنار گذاشتن مطامع دنیوی در راه وطن و دفاع از میهن به جبهه های حق علیه باطل شتافتند و با تقدیم خون پاک خود از ایران اسلامی حراست کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که با تأکید براین که دولت موضوع عدالت را جدی بگیرد و با طرحی مدون و جامع این دغدغه رهبری معظم را رفع کند، بیان داشت: نباید پس از گذشت چهار دهه از عمر این انقلاب هنوز شاهد اجرای ناقض عدالت در جامعه اسلامی باشیم.

امام جمعه نکا با تأکید بر این که باید با سه عنصر فقر، فساد و تبعیض به شدت مقابله شود، خاطرنشان کرد: امروز مردم نسبت به برخی فسادهایی که در جامعه وجود دارد به شدت گلایه دارند و باید برای رفع این مسأله مهم فکری اساسی شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وجود تبعیض و فساد با هیچ یک از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تناسب ندارد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر اساس عدالت محوری، مبارزه با فساد و تبعیض پایه گذاری شد و امروز مسئولان کشور تکلیف دارند در این خصوص گام های جدی بدارند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که سیاست های اقتصادی دولت باید به گونه ای باشد که فقر در جامعه کاهش پیدا کند، تصریح کرد: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی سیاست های نادرست اقتصادی شاهد به وجود آمدن نارضایتی های عمومی نسبت به مسائل اقتصادی در کشور هستیم.

امام جمعه نکا ادامه داد: امام راحل فرمودند؛ خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولان کشور پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیاء و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار شوند، معاذالله، که این با سیره و روش انبیاء و امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(ع) سازگار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha