شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ازدواج

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور یکی از رویکردهای اصلی نهاد را توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج با بینش و آسان دانست.

حجت الاسلام  موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مراسم ازدواج دانشجویی، یکی از برنامه هایی است که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج در این دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: نهاد و کانون خانواده بر اساس ارزش ها و مبانی اسلامی از مهمترین و یا به نوعی مهمترین و برجسته ترین کانون اجتماعی است؛ در واقع اسلام همیشه به این نهاد مبارک تاکید داشته است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: این تاکیدات تا جایی است که پیامبر اسلام(ص) فرمودند که محبوبترین کانون نزد خداوند متعال، کانون مبارک خانواده است.

وی گفت: اهمیت و نقش و جایگاه کانون خانواده در اسلام و اجتماع کاملا مشخص است زیرا در این کانون است که هسته اصلی شخصیت انسان ها شکل می گیرد و در این کانون است که فرزندان و نسل آینده کشور تربیت و رشد می یابند.

وی تصریح کرد: با این وجود هرچه یک خانواده بهتر، به موقع تر و با کیفیت روانی و روحی اجتماعی و هماهنگی زیستی و شخصیتی بهتری شکل بگیرد قطعا نسل آینده نیز نسلی شاداب تر، متدین تر، متعادل تر و کوشاتر خواهند بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع علمی کابردی کشور بیان کرد: آینده کشور و نظام اسلامی و انقلاب مبارک اسلامی با رشد کانون و نهاد متعالی خانواده تضمین خواهد شد.

وی گفت: از این روی این دانشگاه شعار ازدواج آسان را مطرح کرده تا دانشجویان بتوانند با غلبه به تفکر نادرستی که تجملات را در زندگی ترویج می کند با آسان گیری و از بین بردن زوائد زندگی خود را با خوبی و خوشی در سنین جوانی و شادابی آغاز کنند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: البته نباید از واقعیت ها نیز گریز داشت که ازدواج در سنین پایین به خصوص در دوره دانشجویی می تواند آسیب هایی را نیز به دنبال داشته باشد که بخشی از آن فرهنگی، و مادی و برخی از آن نیز به مسئولین باز می گردد.

وی گفت: در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها به دنبال اجرای برنامه های پژوهش شده و کاربردی جهت رفع موانع ازدواج و همچنین افزایش درصد ماندگاری این ازدواج ها هستیم و به همین دلیل کلاس های آموزشی مفیدی برای دانشجویان در طرح هایی چون همسفر تا بهشت و... در نظر گرفته شده است تا دانشجویانی که به تازگی ازدواج کرده اند در همان اولین روزهای ازدواج نگاه واقع بینانه تر و مهارت های ارتباطی زندگی مشترک را فرابگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha