جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرکز خدمات حوزه علمیه

حوزه/ همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون خراسان رضوی با حضور چهار هزار نفر در مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد اسماعیلیان، معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، با بیان این که این معاونت در راستای رشد و تعالی خانواده های طلاب استان فعالیت های متنوعی دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما تشویق و تقدیر از فرزندان و همسران طلاب که از نظر تحصیلی جزء استعدادهای برتر و ممتاز هستند، است.

وی با بیان اینکه همایش ممتازین تحصیلی از سال 1389 تاکنون هر سال برگزار شده است، تصریح کرد: افتتاحیه هفتمین دوره تجلیل از ممتازین همسر و فرزندان روز جمعه 25 اسفندماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان برگزار می شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان افزود: تجلیل نمادین از 10 نفر افراد ممتاز که در زمینه های دیگر غیر از تحصیل جزء نخبگان؛ برترین‌های جشنواره خوارزمی و مسابقات قرآنی یا قهرمانان ورزشی هستند، به صورت از دیگر بخش های این همایش است.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌ علمیه خراسان، عنوان کرد: در این همایش دو کارگاه ویژه همسران در دو فصل آموزشی «سوادرسانه ای» و «مشاوره خانواده» و کارگاه «مهارت های برنامه ریزی و موفقیت» و جنگ شادی ویژه فرزندان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که امسال تقدیر می شوند چهار هزار و 20 نفر هستند که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره ها باعث ایجاد انگیزه مضاعفی بین فرزندان و والدین‌ آنها شده است به طوری که هر سال به تعداد این افراد ممتاز اضافه می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به نحوه شناسایی ممتازین عنوان کرد: فرزندان ممتاز براساس معدل کارنامه ای از طرف آموزش و پرورش، همسران طلاب هم چنانچه دانشجو یا طلبه هستند ممتازین آنها از طرف دانشگاه و حوزه علمیه معرفی می شوند.

معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان یادآور شد: ملاک و معیار تجلیل از ممتازین برای دوره ابتدایی رتبه «خیلی خوب»، دوره راهنمایی معدل 19 به بالا، دوره متوسطه، کاردانی و کارشناسی معدل 18 به بالا و دوره کارشناسی ارشد معدل ۱۷/۵ به بالا است.

انتهای پیام

۳۱۳/۲۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha