سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین گفت: متأسفانه به علت نداشتن هدف و تعیین نشدن زمان افراد ساعت‌ها بدون کسب نتیجه، سرگردان در دنیای مجازی وقت خود را بی‌ثمر تلف می‌کنند که این عمل از سوی جوانان و ناآگاهان از این فضا بسیار مشهود است.

حجت‌الاسلام‌ علی معبودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار داشت: نشر معارف اسلامی از طریق فضای مجازی باید در اولویت قرار بگیرد، چراکه در فضای مجازی ضعف تبلیغ را می‌توان به‌راحتی حس کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی تبدیل به یک فضای جنگ نرم شده که جنگی تمام‌عیار بوده و در طول تاریخ اسلام بی‌سابقه است و هدف اصلی آن نیز ضربه زدن به اعتقادات جوانان است، تصریح کرد: این فضا، هم خطرات جدیدی را برای ما به دنبال دارد و هم امکانات جدیدی را برای رشد فردی و اجتماعی در اختیار ما قرار می‌دهد، اما نباید صرفاً منفعلانه برخورد کنیم؛ باید ضمن صیانت و محافظت ازآنچه می‌خواهند از ما بگیرند، از فرصت‌های این فضا استفاده نماییم.

وی افزود: هدف از کاربرد فضای مجازی باید نخست از سوی فرد معین شود و میزان استفاده و صرف زمان نیز موردتوجه باشد که متأسفانه به علت نداشتن هدف و تعیین نشدن زمان افراد ساعت‌ها بدون کسب نتیجه، سرگردان در دنیای مجازی وقت خود را بی‌ثمر تلف می‌کنند که این عمل از سوی جوانان و ناآگاهان از این فضا بسیار مشهود است.

حجت‌الاسلام‌ معبودی با اشاره به اینکه در مواجهه با تهدیدهای فضای مجازی دو اقدام اساسی لازم است، خاطرنشان کرد: یکی آنکه تقوا را رعایت کنیم تا آلودگی‌های این فضا نَفَس ما را نگیرد و دیگر این‌که نظم و زمان‌بندی استفاده از این ابزار و حضور در فضای مجازی را نباید فراموش کنیم.

وی اظهار کرد: جوانان مذهبی با استفاده از فناوری‌های جدید و فضای مجازی معارف دین اسلام و معارف اهل‌بیت (ع) را در سراسر جهان گسترش دهند، زیرا این معارف مطابق عقل، فطرت و سیرت تمام انسان‌ها است و اگر مردم جهان سخنی را مطابق فطرت دریابند به‌طورقطع از آن پیروی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین گفت: فضای مجازی می‌تواند هم فرصت‌ها و هم تهدیدهای زیادی ایجاد کرده و این ابزار را هم به ابزاری تخریبی و یا ابزاری مؤثر در جهت سازندگی بدل سازد.

وی افزود: فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریتی است که بتواند از طریق آن، بیش‌ازپیش از خطرات این تیغ دو لبه به‌سوی مزایای آن حرکت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha