دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ یکی از سخنرانان آستان کریمه اهل‌بیت(س) صبور بودن را از ویژگی‌های مهم انسان مؤمن برشمرد و گفت: صبر از ارکان اصلی ایمان است و فردی که به درجات بالای صبوری رسیده باشد در مراحل مختلف زندگی می‌تواند به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به این که مداومت بر ذکر صلوات انسان را به خداوند متعال نزدیک می‌کند، اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) و خاندان ایشان نزدیکان خداوند متعال هستند؛ به همین علت هر فردی که بر این افراد درود و صلوات بفرستد به مقام آن‌ها نزدیک می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه صبر، بردباری، تحمل و استقامت در آیات قرآن کریم به صورت ویژه مورد تأکید قرار گرفته، اضافه کرد: واژه صبر بیش از 100 بار در قرآن کریم مطرح شده است.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) صبور بودن را از ویژگی‌های مهم انسان مؤمن برشمرد و گفت: صبر از ارکان اصلی ایمان است و فردی که به درجات بالای صبوری رسیده باشد در مراحل مختلف زندگی می‌تواند به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه جایگاه صبر در ایمان همانند جایگاه سر در بدن انسان است، تصریح کرد: فردی که صبر ندارد از ایمان فاصله دارد به همین علت نمی‌تواند خود را مؤمن بنامد، چراکه انسان مؤمن در هر مرحله‌ای از زندگی خود نیازمند صبر و بردباری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با تأکید بر این که کنترل نفس انسان نیازمند صبوری است، عنوان کرد: اگر انسان به مادیات برسد برای این که بتواند آن را در مسیر درست هزینه کند باید صبر و بردباری داشته باشد.

وی رسیدن به موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت را نیازمند گذشت و ایثار دانست و مطرح کرد: اگر فردی نسبت به مردم گذشت داشته باشد، در آخرت نیز مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرد و کمتر دچار عذاب خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که خشم و عصبانیت موجب انجام اقدامات ناپسند توسط افراد می‌شود، گفت: کنترل خشم یکی دیگر از آموزه‌های دینی است که در آیات قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha