یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور - امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با بیان این که حمایت از تولید داخل موجب رشد و شکوفایی اقتصاد داخلی خواهد شد، گفت: تقویت اقتصاد درونی ضمن افزایش اشتغال در کشور، مشکلات معیشتی مردم را نیز رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه  بابلسر در دیدار فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم رضوی در سال جدید گفت: تأکید ایشان بر حل مشکلات در داخل کشور به دست مردم بدان معنا است که باید ظرفیت ها را بشناسیم و خودمان را باور داشته باشیم که می توانیم.

وی با اشاره به تحقق شعار امسال رهبری، یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات را حمایت از کالای ایرانی دانست واظهار کرد: عینیت بخشی و مصداق دهی ده سال اخیر در حوزه اقتصاد را در شعار امسال می بینیم چراکه حمایت کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد کشور را بهبود ببخشد و پس آن آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب هم مردم و هم مسؤولان هستند، بیان داشت: تولیدکنندگان با بالا بردن کیفیت تولید، رسانه‌ها با معرفی کالای ایرانی و ناظرانی که از قاچاق جلوگیری می‌کنند همه به نوبه خود حامی کالای ایرانی می باشند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: وقتی کالای ایرانی مورد توجه مردم قرار گیرد اشتغال افزایش خواهد یافت، چرخ اقتصاد به گردش در می‌آید، بسیاری از معضلات اجتماعی بر‌طرف خواهد شد و مشکلاتی که ریشه در بیکاری و رکود دارد با حمایت از کالای ایرانی برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که این مردم هستند که می‌توانند با حمایت خودشان در عرصه‌های مختلف نظام را حفظ و اقتدار کشور را دوچندان کنند، تصریح کرد: به طور حتم مردم در حمایت از کالای ایرانی نیز کارنامه درخشانی از خود به جای خواهند گذاشت.

وی با اشاره به این که برخی ها دلیل استفاده نکردن از کالاهای ایرانی را نداشتن کیفیت لازم می‌دانند، افزود: باید متخصصان امر در این زمینه بررسی و تحقیق به‌عمل آورند و دلیل پایین بودن کیفیت و گاهی گران‌تر بودن کالای داخلی از نمونه خارجی آن را پیدا کنند و درصدد رفع این مشکل برآیند.

حجت الاسلام قلی پور با تاکید بر این که دولت باید تسهیلات مناسبی برای تولید کنندگان در نظر بگیرد و از آنها حمایت کند، افزود: مجلس نیز باید مصوبه دولت که خرید کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه های دولتی را ممنوع اعلام کرد و تنها بر روی کاغذ باقی مانده و عملیاتی نمی شود را مورد بازنگری و نظارت دقیق  و جدی قرار دهد.

وی همچنین خواستار برخورد قاطع و مقتدرانه دستگاه قضاء با قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی شد و گفت: باید با جلوگیری از ورود کالای قاچاق و واردات بی‌رویه زمینه حمایت از تولیدات داخلی و کالاهای داخلی را فراهم شود و در این عرصه ملت با قدرت از دستگاه قضاء پشتیبانی می کند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که حمایت از تولید داخل موجب رشد و شکوفایی اقتصاد داخلی خواهد شد، بیان داشت: تقویت اقتصاد درونی ضمن افزایش اشتغال در کشور، مشکلات معیشتی مردم را نیز رفع خواهد کرد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که باید تلاش شود تا فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در کشورمان نهادینه شود، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به تولید داخلی تعصب داشته باشیم، کشورمان در این عرصه به یک رشد قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خرید کالای خارجی موجب کاهش اشتغال و تعطیلی کارخانجات داخلی خواهد شد، بیان داشت: اگر می خواهیم اقتصاد داخلی کشورمان رشد پیدا کند و جوان ایرانی در وضعیت امروز رهایی یابد باید از تولید داخل حمایت کنیم.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه اخیر از سوی مستکبران عالم با تحریم های گسترده ای مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: اما تحریم های دشمنان علیه کشورمان در بسیاری از امور نیز موجب خودکفایی کشور شده است.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که دولت باید بیشتر از ظرفیت های بومی استفاده کند، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها در داخل به دلیل منافع خود همواره تلاش می کنند تا کشور را وابسته به غرب نگاه دارند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره بر ضرورت عدم وابستگی کشور به غرب و شرق تأکید داشتند، افزود: امروز نیز مقام معظم رهبری یکی از مهم ترین مطالباتی که از مسؤولان دارند جلوگیری از وابسته شدن بی مورد به دیگر کشورها است.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که باید بیشتر ظرفیت های داخلی را بشناسیم و در جهت بهره گیری مناسب از آن تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید چشمان خود را به پتانسیل های داخلی ببندند و تنها به وعده های نسیه بیرون دل ببندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha