جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان دو مشکل اصلی امت اسلامی را قضیه فلسطین و مساله کشمیر دانست و گفت: برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه منوط به استیفای حق فلسطینیان و در جنوب آسیا با حل بحران کشمیر امکان پذیر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان دو مشکل اصلی امت اسلامی را قضیه فلسطین و مساله کشمیر دانست و گفت: برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه منوط به استیفای حق فلسطینیان و در جنوب آسیا با حل بحران کشمیر امکان پذیر است.

وی تیر اندازی سربازان رژیم اشغالگر قدس به مسلمانان بی دفاع فلسطینی که برای اعتراض به اشغال سرزمین خود دست به راهپیمایی زده بودند را نشان درنده خوئی این رژیم دانست و آن را به شدت محکوم نمود.

حجت الاسلام و المسلمین عارف حسین واحدی هم چنین با اشاره به وقایع اخیر کشمیر و سرکوب مسلمانان این منطقه به دست نیروهای امنیتی هند، آن را نشان دهنده چهره واقعی حکومتی دانست که ادعای جمهوریت دارد.

وی تیراندازی مستقیم به مردم در کشمیر و استفاده از اسلحه های ساچمه ای که منجر به معلولیت های شدید مردم این منطقه شده را زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و حقوق بشر دانست و گفت: مایه تعجب است که چرا جهان در مقابل این جنایات سکوت کرده است.

دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: روز جمعه، روز اعتراض به ظلم در کشمیر و فلسطین خواهد بود و ما از تمام تریبون های نماز جمعه مظلومیت مسلمانان فلسطین و کشمیر را به گوش مردم خواهیم رساند و علیه ظالمان صدای خود را بلند می کنیم.

وی در پایان از حکومت های مسلمان خواست تا در روابط خود با اسرائیل، هند و آمریکا تجدید نظر نمایند.

لازم به ذکر است همزمان با حمله ارتش اسرائیل به مردم فلسطین، مناطق کشمیر نیز شاهد فشار شدید نیروهای امنیتی هند به مسلمانان معترض این منطقه بوده که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha