چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
احمد حاجی زاده - جمکران

حوزه/ معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: ۱۶۵ هزار نفر در ایام نوروز در داخل مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کردند، همچنین در این مدت شاهد اسکان ۵۰ هزار نفر مسافر در کمپ شهرداری قم در اطراف مسجد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، احمد حاجی زاده شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم، در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران، با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در این مسجد، اظهار کرد: ۱۶۵ هزار نفر در این ایام نوروز در داخل مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کردند، همچنین در این مدت شاهد اسکان ۵۰ هزار نفر مسافر در کمپ شهرداری قم در اطراف مسجد بودیم.

وی ادامه داد: آبروی شهر قم در تعطیلات نوروزی در زمینه فرهنگی را حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها)، مسجد مقدس جمکران و اداره کل اوقاف حفظ کردند، این نکته قابل ذکر است که کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم در ایام نوروز ضعیف عمل کرد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: تنوع برنامه‌های فرهنگی را برای سنین مختلف در این مکان در ایام نوروز شاهد بودیم، همچنین طرح امنیتی مسجد مقدس جمکران تدوین و ابلاغ شده و اجرای این طرح نیازمند تامین تجهیزات است.

حاجی زاده با اشاره به حضور گسترده زائرین در لحظه تحویل سال در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: حضور این حجم گسترده زائرین برای ما نیز غافل کننده بود.

وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای حضور گروه‌های مردمی برای ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در مسیر مقدس جمکران فراهم شود، همچنین باید تدابیری برای مشکل ترافیک میدان ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) بیندیشیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران افزود: توان این مسجد مفروش کردن ۵۰ درصد صحن اصلی است، از دستگاه‌های مختلف استان قم می‌خواهیم فرش‌های خودشان را به صورت امانت برای مفروش کردن صحن اصلی مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان به این مسجد امانت بدهند.

حاجی زاده در پایان با اشاره به لزوم ساماندهی پارکینگ‌ها در اطراف مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا امنیت خودروها در پارکینگ‌های اطراف مسجد مقدس جمکران حفظ شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha