یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ترامپ

حوزه/ مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع بیداری اسلامی بیان کرد: ترامپ با ناشی گری خود دوباره فلسطین را به مساله اول جهان اسلام مبدل کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسین اکبری، شب گذشته در نشست مجمع تشکل های بین الملل، در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین تهران، گفت: علمای شیعه از ابتدا در مقابل نظام سلطه و خطر صهیونیسم ایستادند؛ اولین عالمی که در این عرصه قد علم کرد مرحوم کاشف الغطا بود.

وی افزود: مرحوم نواب صفوی در تهران راهپیمایی بزرگی را با حضور 6 هزار نفر برپا کرد و 6 هزار نفر نیز ثبت نام می کنند که به کمک مردم فلسطین بیایند؛ جرم اصلی امام خمینی(ره) در مساله 15 خرداد حمایت ایشان از فلسطین بود.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآورشد: حمایت از فلسطین فرصتی برای رهبران ما ایجاد کرد که جنایات آمریکا و صهیونیسم ونظام سلطه را به دنبال ارایه کنند؛ بسیاری از رهبران کشور ما از جمله شهید چمران و مرحوم سید احمد خمینی و... از حامیان عملی ملت فلسطین بودند.

وی گفت: اولین شعار امام(ره) پس از انقلاب اسلامی محور، رژیم صهیونیستی بود؛ آن هم در زمانی که کسی جرأت نمی کرد علیه اسرائیل سخن بگوید؛ آن هم در زمانی که همه کشورهای اسلامی فکر می کردند که حقوق ملت فلسطین را باید از میز مذاکره به دست بیاورند؛ پس از شکست های جهان اسلام از اسرائیل چنین برداشتی شکل گرفته بود که هیچ کسی قادر نیست که اسراییل را از بین ببرد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: با خیانت کشورهای عربی از اواخر دهه 1960 مذاکرات آغاز شد و پس از مدت ها در توافق اسلو سازمان آزادی بخش فلسطین هم اسراییل را به رسمیت شناخت و هم بخش بزرگی از سرزمین فلسطین را به آنها واگذار کرد.

اکبری یادآورشد: مفهوم اساسی گفتمان امام(ره) این بود که مذاکره در موضوع فلسطین کارگر نیست، بلکه فرصتی برای اسرائیل است تا تمام فلسطین را از آنها بگیرد؛ پس از قیام امام(ره) جریان های فلسطینی وارد عمل شدند و اسرائیل را از حالت کنشی وادار به حالت انفعال کردند.

وی گفت: پس از حکومت بلامنازع آمریکا در جهان، هیچ قدرتی برای دفاع از ملت فلسطین وجود نداشت و انقلاب اسلامی باعث شد که ملت فلسطین مسیر مبارزه را آغاز کرد؛ امروز نیز به این نقطه رسیدیم که این اندیشه و تفکر مقاومت که در مقابل توسعه طلبی نظام سلطه خود را نشان داده، شرایط را به نحوی عوض کرده است که این رژیم که همیشه نگران عراق و سوریه و ایران و حزب الله بود را نگران تر کند.

اکبری اظهارکرد: امروز پس از 70 سال مقاومت عراق در بهترین شرایط قرار دارد؛ در انتخابات اخیر عراق سبد مقاومت دوم سوم عراق را در اختیار خواهد داشت و کمتر از یک سوم نیز کرسی هایی هستند که ممکن است مخالف مقاومت باشند.

وی افزود: در عرصه لبنان شاهد هستیم که علی رغم تمام تلاش هایی که در کشورهای عربی در خدمت اسرائیل انجام شد، اقتدار مقاومت به اثبات رسید؛ در سوریه نیز جریان مقاومت توانست جواب دندان شکنی به اسراییل بدهد؛ آنها به دنبال ایجاد یک حاشیه امنیت در سوریه بودند؛ امروز ارتش سوریه با یک تجربه قوی قادر است که مشکلات خود را حل کند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع بیداری اسلامی یادآورشد: امروز جریان مقاومت با یک تجربه عملی موفق قادر است که تهدیدات دشمنان را به خود آنها برگرداند؛ رژیم صهونیستی امروز به شدت نگران اوضاع است؛ مردم اسرائیل به شدت حکومت را مورد سوال واقع قرار می دهند و به شدت به این حکومت می تازند؛ از این روی این حکومت به دنبال اقدامات دیگر است؛ ترامپ هم با ناشی گری خود موضوع فلسطین را دوباره به مساله اول جهان اسلام مبدل کرد.

وی گفت: تصور بر این است که با توجه به اتفاقاتی که امروز می افتد، اسرائیل و آمریکا از موضوع انفعالی برای حفظ وضعیت داخلی و برای نشان دادن اقتدار و قدرت اقدام می کند، ولی قطعا دوران شکست آنها فرارسیده است؛ قطعا امروز آمریکا و صهیونیسم در بدترین شرایط و محور مقاومت در بهترین شرایط خود به سرمی برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha