پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمسن صدیقی-امام جمعه موقت تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پیامی درگذشت آیت‌الله آقا مرتضی تهرانی، استاد برجسته اخلاق را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت اندوهبار عالِمِ ربّانی و فقیهِ صاحب باطن، حضرت آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی اعلی الله مقامه الشّریف را محضر مبارک حضرت بقیه الله(عج)، رهبرِ بزرگوار ، جامعه روحانیت و ارادتمندانِ ایشان تسلیت عرض می کنم.

مرحوم حاج آقا مرتضی تهرانی و اخوی بزرگوارشان - مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی، که اخیرا در سوگشان نشستیم - فرزندان صالح مرحوم آیت الله آقا میرزا عبدالعلی تهرانی رضوان الله تعالی علیه می باشند.

مرحوم آیت الله آقا میرزا عبدالعلی تهرانی رضوان الله تعالی علیه علاوه بر اینکه از نَفس زکیّه و نَفَسِ پاک مرحوم آقا میرزا جواد آقا ملکی تبریزی بهره برده بودند، با مرحوم آقا شیخ مرتضی زاهد مأنوس، و جزوِ اولیاء خاصِّ پروردگار متعال بوده اند.

از این شجره ی طیّبه دو میوه ی بسیار مبارک به یادگار ماند. یکی مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی؛ استادِ اخلاق، مرجع تقلید، و بلندگویِ حضرتِ امام رضوان الله تعالی علیه در ابعادِ اخلاقی و علمی. ودیگری؛ عزیز تازه از دست رفته مان، مرحوم آقا مرتضی تهرانی.

معظم له با اینکه خیلی بروز و ظهور نداشتند و درسِ ایشان درسِ محدودی بود؛ دارایِ مراتبی از باطن، و صاحب حالات و کمالات و علوم خاصی بودند که فرصتِ ارائه ی آن در این مجال مختصر نیست.
ولی با اینکه ایشان بروزِ ظاهری نداشته، در صحنه های انقلابی و اجتماعی خیلی خودشان را نشان نمی دادند؛ در این اواخر، به میدان آمده و در حمایت از مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای اطال الله عمره الشّریف سخنانی را بیان کردند. مطالبی که از نورانیّتِ مقام معظم رهبری و سِیرِ تکاملیِ حضرتِ آقا در مسیرِ نورانیّت و آینده ی درخشانی که پروردگار متعال برای ایشان رقم زده، حکایت داشت. این کار ایشان، از عجایبی بود که گویی قصد داشتند در این اواخرِ عمر اداء دین کرده و لزوم پاسداری از امانت الهی را به مردم گوشزد نمایند. درود و رضوان خدا بر روان پاکش باد.

از خداوند متعال مسئلت دارم که جایِ خالی این عالمان برگزیده را به قدوم علمای عاملین پر گرداند و این مصیبت جانگداز را بر امام زمان(عج) و بر رهبر و  امّتِ عزیزمان، آیت اجر و اعتلا قرار دهد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha