یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام صفدر محمدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در جهان اسلام بانوان ارزنده‌ای چون حضرت معصومه‌(س) می‌توانند الگوی خوبی برای دختران مسلمان باشند، گفت: متاسفانه الگوی دختران امروزی برخی الگوهای غربی است و این مسئله ریشه در عدم مطالعه و آگاهی از زندگی بزرگان دین دارد.

حجت‌الاسلام صفدر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به اینکه در اسلام دختر و پسر هر دو از ارزش و جایگاه یکسانی برخوردار هستند، اظهار داشت:  عرب جاهلی با زنده به گور کردن دختران سعی در بی‌ارزش نشان دادن آنها داشت که با ظهور اسلام نگاه‌ها به زن دچار تغییر و دگرگونی شد.

وی با بیان اینکه زن‌ها در شرایط یکسان با مردان در تقرب جستن به خدا می‌توانند این مسیر را سریع‌تر طی کنند، افزود: دلیل سیر و سلوک سریع‌تر زنان این است که آنها مظهر اوصاف جمال الهی هستند و در واقع مهر و محبت خداوند در وجود آنها تجلی یافته است.
 
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مقام مادری بالاتر از مقام پدری است، عنوان کرد: حضرت محمد(ص) بهشت را زیر پای مادران می‌دانند و از این رو توجه به تربیت دختران به عنوان مادران آینده از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که اگر دختران به صورت دینی تربیت شوند نسل‌های بعدی نیز در هر جامعه‌ای از تربیت دینی برخوردار خواهند بود.
 
وی با اشاره به اینکه در جهان اسلام بانوان ارزنده‌ای چون حضرت معصومه‌(س) و مادران امامان معصوم(ع) و یا حتی زنان عالم عصر حاضر وجود دارد که می‌توانند الگوی خوبی برای دختران مسلمان باشند، خاطرنشان کرد: متاسفانه الگوی دختران امروزی برخی الگوهای غربی است و این مسئله ریشه در عدم مطالعه و آگاهی از زندگی بزرگان دین دارد.
 
 
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha