یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مرحوم حجت الاسلام ابوترابی

حوزه/ مدیر موسسه پیام آزادگان مشهد مرحوم ابوترابی را الگوی رفتار و منش مبلغان حوزه دانست که در عرصه های مختلف به سربازان اسلام خدمت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، علی اکبر عرفانیان، در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار «حوزه» پیرامون تاثیرگذاری روحانیت در دوران اسارت، گفت: در آن دوران، طلبه های جوان در میان اسرا بودند که امروز از فرهیختگان حوزوی کشور هستند؛ یکی از شخصیت های تاثیرگذار در دوران اسارت ایرانیان در زندان های عراقی ، مرحوم ابوترابی بود که تفکر و سبک زندگی نگهبان و اسیر را تغییر داد و به اسرا نسبته به مقاومت در شرایط سخت را تاکید می کرد.

این آزاده سرافراز، افزود: ما در اسارت یک رهبر داشتیم که نقش امام خمینی(ره) را برای اسرا داشت و او، مرحوم ابوترابی بود .

وی ادامه داد: با همان اخلاق و روحیه ای که این شخصیت داشت، پس از آزادی برای معشیت آزادگان شرکت هایی ایجاد کرد و نسبت به تاسیس موسسات فرهنگی برای آزادگان اقدام کرد .

مدیر موسسه پیام آزادگان مشهد یادآور شد: این روحانی آزاده می تواند الگوی رفتار و منش مبلغان حوزه باشد که در مدت ۱۰سال اسارت و ۱۰سال آزادگی در عرصه های مختلف به سربازان اسلام خدمت کرد.

وی تصریح کرد: اگر بسیاری از مبلغان ما به آنچه می گویند عمل کنند و در واقع رفتار و گفتار یکی باشد، اصلا نیازی به خیلی چیزها نداریم و دشمن هم نمی تواند کاری انجام دهد.

عرفانیان گفت: سه هزار و ۳۰۰ نفر از آزادگان در خراسان رضوی هستند که از این میان تعداد هزار و ۸۰۰ نفر مشهدی می باشند و۵۴ شهید از مفقودین خراسان رضوی تا به امروز شناسایی شدند که در اسارت به شهادت رسیده اند.

وی در ادامه به برنامه های این موسسه در هفته و سالروز حضور ورود آزادگان به ایران یعنی ۲۶ مرداد سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: غبارویی مزار آزادگان و شهدا توسط مردم و مسئولان، کوهپیمایی خانوادگی آزادگان، تقدیر از خانواده ها و برگزاری همایش راویان از جمله این برنامه هاست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha