شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در چند سال اخیر حوزه علمیه کردستان در مباحث بسیار متنوعی ورود پیدا کرده است و در این مدت موفق شده ایم که برخی از شیوه های تدریس و آموزش را در مدارس علمیه ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، پیش از ظهر امروز در جمع اساتید و معاونین حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به سفر مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور به استان، اظهار داشت: سفر حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری به استان کردستان می تواند باعث تقویت روحیه طلاب جدیدالورود شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: سفر مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه به این استان و بازدید نزدیک ایشان از مدارس علمیه کردستان می تواند پتانسیل های دینی و مذهبی این استان را نمایان سازد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت سفر بیشتر مسئولین حوزوی به این استان، افزود: در سال های اخیر کارهای مهمی در حوزه و مدارس علمیه استان کردستان انجام گرفته و در بحث تربیت طلاب پیشرفت های خوبی در این خطه از ایران اسلامی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: در گذشته توجه زیادی به این استان نمی شد، ولی خوشبختانه در سال های اخیر شاهد توجه بیشتر مسئولان حوزه های علمیه کشور به ظرفیت های کردستان هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: سفر حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در نوع خود می تواند باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف در مباحث دینی  این استان باشد، لذا امیدواریم که ایشان به خوبی نقاط قوت، مسایل، نیازها و کمبودها این استان در بحث مدارس علمیه را به مسئولان عالی حوزه های علمیه در قم منعکس نمایند.

این استاد حوزوی اظهار کرد: در طول چند سال اخیر حوزه علمیه کردستان در مباحث بسیار متنوعی ورود پیدا کرده است و در این مدت موفق شده ایم که برخی از شیوه های تدریس و آموزش را در مدارس علمیه ارتقا دهیم و همچنین موفق به تاسیس مدرس علمیه قرآنی برای اولین بار در این استان شویم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: بنده به نمایندگی از اساتید و مسئولان حوزه استان، پیشاپیش از حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در کردستان و بازدید ایشان از مدارس علمیه سطح استان کمال تشکر را دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha