جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید، سال به جریان افتادن نظامات جامع حوزوی است، گفت: تحولات خوب و بزرگی برای نظام‌مند کردن حوزه‌ها و رسیدن به یک استانداردهایی که توأم با برنامه‌های کوتاه و بلند مدت باشد، تدوین در حال اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدارس علمیه خوزستان، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید حوزه را سال نظامات جامع حوزه نام‌گذاری کرده‌ایم، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه امروزه در حال تحولات خوبی در عرصه‌های آموزشی، تهذیبی، پژوهشی و سایر موضوعات گوناگون هستند که این مسأله نعمتی از جانب خداوند متعال برای همه حوزویان و طلاب علوم دینی است.

وی با اشاره به سیاست‌های جامع مدیریت حوزه‌های علمیه، گفت: در دور جدید مدیریت حوزه‌های علمیه که اداره آن بر عهده آیت الله اعرافی می‌باشد، حوزه به‌سوی نظام‌مند شدن پیش می‌رود و حرکت‌های بلندی در این رابطه برداشته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، تصریح کرد: سال تحصیلی جدید، سال به جریان افتادن نظامات جامع آموزشی و پژوهشی در حوزه و مدارس علمیه خواهد بود، تصریح کرد: تحولات خوب و بزرگی برای نظام‌مند کردن حوزه‌ها و رسیدن به یک استانداردهایی که توأم با برنامه‌های کوتاه و بلند مدت باشد، تدوین در حال اجرایی شدن است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به اجرایی شدن نخستین برنامه ۵ ساله از چشم‌انداز و افق ۱۴۱۴ گفت: در حال حاضر برنامه جامع نظامات و برنامه نخست ۵ ساله تدوین و امسال، سال نخست اجرایی آن است.

وی با تأکید بر اینکه در استان خوزستان، ظرفیت‌های خوبی برای این مسأله ایجاد شده، اظهار داشت: امکاناتی که امروز در مدارس علمیه وجود دارد، نسبت به ۱۰ سال قبل، خیلی بهتر و متفاوت‌تر شده و یک طلبه به‌راحتی می‌تواند مدارج علمی را طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha