سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 460600
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ مسئول دفتر حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: مباهله؛ سند حقانیت اهل بیت علیهم السلام و فضیلت بی همتای امیرالمومنین علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقی که در حوزه خواهران استان کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز بیست و چهارم ذی الحجه به عنوان روز مباهله اظهار داشت: یکی از دلایلی که ولایت و حقانیت امیرالمومنین (ع) و اولاد ایشان را اثبات می کند همین واقعه مباهله و آیات قرآن درباره آن استT چرا که در آن از علی (ع) تعبیر به نفس و جان پیامبر(ص) شده است و در اسلام درخصوص هیچ کس دیگری چنین تعبیری وجود ندارد.

مسئول دفترحوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: ما در تاریخ داریم که ابوحارثه که از او به عنوان اسقف اعظم مسیحیان نجران یاشده پس از مشاهده اهل بیت پیامبر اکرم(ص) گفت که اگر محمد(ص) بر حق نمی بود این گونه و با عزیزترین افرادش جرات انجام مباهله را پیدا نمی کرد، چرا که ما در مقابل خود چهره هایی می بینیم که اگر دست به دعا بردارند و ما را نفرین کنند، به یک سال نرسیده یک نفر مسیحی در نجران باقی نمی ماند.

وی افزود: مباهله علاوه بر آن که صدق گفتار پیامبر(ص) را به اثبات رساند مهر تاییدی بود بر حقانیت ، شرافت و فضیلت پنج تن آل عبا و این که خاندان نبوت و کسانی که آیه تطهیر درباره آن ها نازل شده است به راستی چه کسانی هستند.

حجت الاسلام صالحی گفت: هم مفسران و محدثان شیعه و هم بزرگان اهل سنت به این مساله تصریح داشته اند که آیه مباهله در حق اهل بیت پیامبر نازل شده است و پیامبر تنها کسانی را که همراه خود به میعادگاه بُرد فرزندانش حسن(ع) و حسین(ع) ، دخترش فاطمه(س) و دامادش علی (ع) بوده اند.

مسئول دفتر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با بیان این که آیه تطهیر در همین روز مباهله نازل شده است، اظهار داشت: داستان مباهله، در طول تاریخ موجب عزت و افتخار شیعه بوده، به این خاطر که فضیلت و درجه اعتبار همراهان پیامبر که همان اهل کسا یا اهل بیت علیهم السلام هستند، در این ماجرا به خوبی به نمایش گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha