جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیر های اقتصادی را در کار های آمریکا جستجو نکنیم، چرا که نود درصد گیر ها مشکل داخلی است افزود:معنویت و ولایت مداری رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام مجتبی  ذوالنوری شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 24 شهید روحانی و طلبه منطقه انار و رفسنجان که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار داشت: جنگ ما یک جنگ نابرابر بود که در چنین جنگی صحنه های خاص و خاطره های زیادی رقم می خورد.

وی افزود: هرچه ما توان و انگیزه و تلاش بیشتر در استخراج این صحنه ها و خاطره ها داشته باشیم، تأثیری که خواهند داشت بیشتر می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در این نبرد که همه امکانات در اختیار دشمن قرار داشت، تنهاعامل معنوی رمز توفیق ما بود و جریانی که می توانست در این توفیق بیشترین نقش را داشته باشد حضور روحانیت در ابعاد مختلف دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: دل بریدن از دنیا، آخرت گرایی، خدا ترسی، ایمان، اخلاص، شهادت طلبی و ایثارگری از ویژگی های شهدای ما بود که آن ها را به این مقام رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه یکی از ابتکارات شهید شیرازی این بود که تشکلی ایجاد نمیاد تا از همه شخصیت ها و رده ها در جبهه استفاده شود گفت: با توجه به محدود بودن پرواز ها امیر صیاد شیرازی با ارتش هماهنگ کرده بود تا شخصیت های که می خواهند به منطقه آیند بدون تشریفات و هماهنگی های خاص در منطقه حاضر شوند تا منطقه از حضور این عزیزان بهره مند گردد.

وی در بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: حجت الاسلام شیخ عباس شیرازی فرمانده تبلیغات جبهه و جنگ وقتی به جبهه می آمد برای جلسات چون مکان خاص و دفتری نداشتیم یک حمام را آماده نموده و جلسات را در آن جا برگزار می کردیم؛ لذا برای این شخص مسئول، مکان مهم نبود و کار خود را همچنان انجام می داد؛ امروز اگر مدیران ما خود را مد نظر قرار ندهند و جایگاه برایشان ملاک نباشد، خیلی مشکلات کشور حل می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از نکاتی که این شهید بزرگ به آن توجه داشت این بود که وقتش بیهوده هدر نرود و در زمان جنگ در میان همه رده ها حضور یابد و سخنرانی نماید و معمولا در بازدید ها از خطوط مقدم شروع می کرد.

 وی ابراز کرد: در سفری که همراه این شهید بودم وقت نماز در روستایی که مسجد کوچکی داشت توقف کردیم و به نماز ایستادیم بعد از نماز متوجه حضور چند نفری از اهالی در آن مسجد شدیم که وقتی شهید شیرازی متوجه شد بیان کرد چرا اطلاع ندادید که برای این افراد در این وقتی که داشتیم حدیثی و سخنی بیان کنیم و آنگاه اذعان داشت: در این دنیای زودگذر برای یک روحانی آنچه باید مهم باشد مردم و مسجد هستند؛ اگر راهبرد کاری طلبه این باشد وضع مساجد ما بهتر از این خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه نیروگیری و تقویت بنیه اعتقادی در مساجد بوده است گفت: روحانیون باید مساجد را احیا کنند.

ایثار روحانیون در دفاع مقدس مثال زدنی است

وی به ایثار روحانیون در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در عملیاتی تخریب چی ما شهید شده بود و سیم چین هم نداشتیم و از طرفی تیر بار دشمن بسیار سنگین شده بود ؛یک طلبه بسیجی خود را روی سیم خاردار ها انداخت و از همه  خواست تا از روی سیم خاردار ها عبور کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل اقتصادی و اینکه نمایندگان ما در مصوبات نباید وضع خود را در نظر بگیرند، اظهار کرد: وزیری که ثروت بسیاری در اختیار دارد و برای خود تجارت خانه به راه انداخته است، این وزیر آیا در دستورالعمل هایی که صادر می کند و لوایحی که به مجلس می فرستد اول نفع مردم را می بیند یا خیر.

گیر های اقتصادی را در کار های آمریکا جستجو نکنیم

وی با بیان اینکه گیر های اقتصادی را در کار های آمریکا جستجو نکنیم،  چرا که نود درصد گیر ها مشکل داخلی است افزود:معنویت و ولایت مداری رمز موفقیت ما در دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه اگر روحیه جوانان انقلاب در کالبد مدیران دمیده شود هیج نگرانی نخواهیم داشت ادامه داد: امروز بچه های برخی مسئولین و مدیران و تفاوت طبقاتی نمک بر زخم های مردم اند؛ اگر مردم فساد و تبعیض را نبینند این گونه جریحه دار نمی شوند.

وی ابراز کرد: بارها از شهید میثمی شنیدم که از خدا می خواست تا در شب شهادت حضرت زهرا(س) شهید شود و زمانی که ترکش خورد به کما رفت تا در شب شهادت حضرت از دنیا رفت.

امروز به آن روحیه ایمان و معنویت رزمندگان دوران دفاع مقدس نیاز داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جوان طلبه در دوران جنگ چنان معنویتی داشتند که سردار قاسم سلیمانی با اتکا به معنویت این بچه ها قوت قلبی پیدا می کرد گفت : آتش دشمن بسیار سنگین شده بود و کسی جرأت حرکت نداشت یکی از همین طلبه ها لباس رزم را از تن در آورد عمامه خود را بر سر گذاشت و با موعظه ای که کرد نا گهان گردان همه بلند شدند و حرکت کردند و خود این طلبه نیز اولین شهید آن عملیات شد؛ امروز به همان روحیه، ایمان و معنویت نیاز است.

 وی تصریح کرد:  سخنان مقام معظم رهبری را در استادیوم آزادی در جمع بسیجیان شنیدیم که موضع سیاسی نظام را روشن کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha