جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسینی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه حماسه پیاده روی اربعین حسینی نمایانگر قدرت عظیم شیعیان و نشان وحدت و همدلی است، تصریح کرد: این حماسه باعث به اهتزاز درآمدن پرچم مظلومیت و حقانیت امام شهیدان در سراسر عالم می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی استان با اشاره به اینکه حماسه اربعین حسینی نمایانگر قدرت عظیم شیعیان و نشان وحدت و همدلی است، تصریح کرد: این حماسه باعث به  اهتزاز درآمدن پرچم مظلومیت و حقانیت امام شهیدان در سراسر عالم می گردد و حضور حماسی هیئت های مذهبی استان مانع کم رنگ شدن این حماسه خواهد بود.

وی افزود:این حماسه بزرگ، خودجوش و بی بدیل یک کار اردویی و جهادی است که با محوریت امام مظلومان و با هدف وفاق و یکدلی امت بزرگ اسلام صورت می‌ گیرد و دشمن هر چه در کم رنگ کردن حماسه اربعین تلاش کند حضور مردمی عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)، دشمن را ناکام خواهد گذاشت.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: اربعین و حماسه بی نظیرش جلوه ای از حضور و همدلی و هم افزایی چند میلیون نفر انسان آزاده جهان است که از اقوام، ملیت ها و مذاهب مختلف با اهداف معنوی گرد هم می آیند تا خوبی ها را ارج نهاده و پیروی از آزادگی را به منصه نمایش بگذارند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نقش هیئات مذهبی و خادمین اباعبدالله الحسین(ع) در حماسه اربعین افزود: هیئات مذهبی که به صورت مردمی اداره می شوند بهترین کارکرد را در اداره و خدمتگزاری به زائرین اربعین به نمایش می گذارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی حماسه پیاده روی اربعین را حرکتی در راستای ظلم ستیزی دانست و عنوان کرد: این حرکت شکل گیری الگوهای متمایز و متعالی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی را نوید می دهد.

وی ادامه داد: پیاده روی اربعین نشان می دهد، فارغ از ملیت ها می توان در راستای ظلم ستیزی و وحدت مسلمین گام برداشت و تمدن نوین اسلامی را با فرهنگ انتظار عجین کرده و به جهانیان نشان داد که فرهنگ عاشورا فراموش شدنی نیست و تا ظهورحضرت ولی عصر(عج) تداوم خواهد داشت. حماسه اربعین نیز خود یکی از نشانه های ظهور است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha