دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سیدموسی محمودی

​حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر (عج) بیجار گفت: طلبه با روحیه انقلابی و جهادی بهترین سلاح در برابر تحرکات و نقشه های دشمنان جهان اسلام است، لذا هرچه روحیه انقلابی گری در حوزه ها و طلاب تقویت شود، خطر اجرای پروژه نفوذ دشمنان نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت شهرستان بیجار اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین اهداف حوزه های علمیه جز ترویج دین و اشاعه دستورات خداوند متعال و شرع، تضمین امنیت روحی و روانی افراد آن جامعه است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار گفت: امروز حوزه های علمیه به عنوان مرکز تبادل آرا و افکار در جامعه شناخته می شوند، لذا طلاب و روحانیون باید در مباحث مختلف سرآمد باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه نقش طلاب و روحانیون عصر جدید با ادوار گذشته قابل قیاس نیست، افزود: امروز وظیفه روحانیون و طلاب به خارج از حوزه های علمیه و مساجد و تکایا کشیده شده است.

وی تصریح کرد: روحانیون و طلاب امروز در جامعه نقش نگهبانان و مبلغان دین اسلام را بر عهده دارند، لذا باید بتوانند با شور و شعور اسلامی زمینه های ترویج مبانی دینی را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام محمودی در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز یک روحانی و طلبه می تواند در جامعه حرفی برای گفتن داشته باشد که عملگرا و انقلابی باشد و مصالح اسلام و دین محمدی را بر مسایل و منافع شخصی خود ترجیح دهد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار گفت: حوزه های علمیه در عصر جدید نباید منفعل باشند و تمام کار و دغدغه هایشان تنها تربیت و آموزش طلاب و... باشد، بلکه باید بتوانند در ایجاد روحیه انقلابی و جهادی در بین روحانیون و طلبه ها عملکرد موفقی داشته باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به نقشه های دشمنان برای ایجاد جدایی بین جامعه و حوزه گفت: قدرت معنوی نظام های اسلامی از حوزه های علمیه، علما، روحانیون و طلاب است، لذا دشمنان به دنبال تضعیف این وضعیت و موقعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه ها وظیفه دارند که بینش سیاسی طلاب را در بحث دشمن شناسی تقویت کنند، افزود: طلاب باید از یک سو با بصیرت افزایی زمینه های دشمن شناسی را در خود تقویت نمایند و از سوی دیگر روحیه انقلابی گری خویش را در برابر هجمه های دشمنان علیه روحانیت تقویت نمایند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت ولیعصر(عج) بیجار اظهار داشت: دشمنان برای وارد آوردن ضربه به حوزه های علمیه اقدام به جریان سازی از درون خود حوزه ها می کنند، لذا باید در دورن حوزه ها نیز مراقب جریانات منحط و ترویج آنان در بین طلاب جوان باشیم.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون تمام توطئه های عناصر داخلی و خارجی علیه حوزه های علمیه ناکام مانده، ولی با این وجود نباید گفت که نقشه های دشمنان پایان یافته است، بلکه دسیسه های آنها رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته است.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اساتید باید روحیه انقلابی گری را در طلاب و مدارس علمیه تقویت نمایند، گفت: طلبه با روحیه انقلابی و جهادی بهترین سلاح در برابر تحرکات و نقشه های دشمنان جهان اسلام است، لذا هرچه روحیه انقلابی گری در حوزه ها و طلاب تقویت شود، خطر اجرای پروژه نفوذ دشمنان نیز کمتر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha