دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار نماینده ولی فقیه در استان البرز با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، وزنه ای می تواند در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند چون عالم و فقیه بودند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاریحوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه جمعه این استان گفتند: روحانیت و حوزه در انقلاب دارای مسئولیت سنگینی هستند که از جمله آن مرزبانی عقیدتی است.

این مرجع تقلید در ادامه بر هجرت علما به شهرها برای تبلیغ دین و اقامه نماز جماعت تأکید کردند و افزودند: امروز مساجد فراوانی است که خالی از امام جماعت است. امام جماعت از کارهای مهم است. امام جماعت و مبلغ موفق کسی است که آگاه به زمانه، عالم، با مردم و همراه با مردم باشد.

معظم له بیان داشتند: در سابق در تهران فقهای زیادی بودند، ولی امروز این شهر و سایر شهرها و حتی حوزه از فقیه خالی شده است.

 ایشان افزودند:عالمان دین هر اندازه علمشان زیاد باشد، وزنه ای می تواند در شهر و جامعه باشند که اثر گذار شوند. اگر امام راحل توانستند انقلاب جهانی به وجود بیاورند چون عالم و فقیه بودند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان امام راحل در مورد عدم موفقیت انقلاب مرحوم آیت الله کاشانی گفتند: امام راحل در مورد مرحوم آیت الله کاشانی فرمود، « اگر آیت الله کاشانی درقیامشان موفق نبودند چون مرجع نبودند و هدف شان از قیام، برای ملی کردن نفت بود، ولی هدف ما از انقلاب، اسلام و با پیشتوانه مرجعیت است.

معظم له با اشاره به وضعیت فرهنگی منطقه طالقان افزودند: شهر و مردم طالقان از زمان های گذشته در اسلام اثر گذار بوده و هستند و همواره برای ترویج دین تلاش کردند و سختی های زیادی برای ترویج دین تحمل کردند.

 ایشان در ادامه افزودند: هرکاری که درنظام و انقلاب انجام می شود، باید با طراحی و برنامه ریزی باشد. اگر این گونه پیش رفتیم، اثرگذار خواهیم بود.

حضرت آیت الله نوری درادامه اظهار داشتند: مسئولیت امام جمعه، مسئولیت بسیار سنگین است و باید برای اثرگذاری بهتر وقوی تر ائمه جمعه باهم متحد باشند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha