دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله طباطبایی نژاد

امروز لازم است با تکیه بر وحدت، به جای بدگویی، اختلافات خود را با استدلال رفع کنیم چرا که دشمن می خواهد از عداوت مسلمانان در راستای اهداف خود استفاده کند.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید براهمیت وحدت اظهار داشت: اگر سیره ائمه را بررسی کنیم متوجه این نکته می شویم که آنها در رفتار و گفتار خود اهمیت زیادی به مسئله وحدت می دادند و حتی در این زمینه به تقیه نیز رو آورده و به ما نیز دستور تقیه داده اند.

وی افزود: برخی تقیه را به اشتباه به معنای ترس می دانند اما در واقع تقیه تاکتیکی برای حفظ وحدت است و بر این اساس امام صادق (ع) در حدیثی بر این نکته تاکید می کنند که باید خطوط قرمزی که به وحدت ضربه می زند را رعایت کنیم.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: بر این اساس بسیاری از احکام به شکل تقیات صادر شده است به این معنا که گاهی به حکم واقعی عمل نمی شده است و ائمه برای حفظ وحدت مطابق با نظر اهل سنت نظر می داده اند.

وی ادامه داد: لازم است طلاب و روحانیون اهل سنت و شیعه، در ترویج این مسئله که مردم نباید نسبت به عقاید دیگران بی احترامی کنند،بکوشند؛ این مطلب همانند آیه صریح قرآن است که می فرماید به افرادی که غیر خدا را عبادت می کنند علیه مقدساتشان بد نگویید، چرا که آنها نیز از روی نادانی ممکن است به عقاید و خدای شما بی احترامی کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هر کس اعتقادات خود را محترم می شمارد، ابراز داشت: لازم است با تکیه بر وحدت، به جای بدگویی، اختلافات خود را با استدلال رفع کنیم چرا که دشمن می خواهد از عداوت مسلمانان در راستای اهداف خود استفاده کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره اینکه تفرقه میان مسلمانان یکی از فاکتورهای قوی دشمنان برای رسیدن به اهدافشان است، گفت: اتحاد یک ونیم میلیارد جمعیت مسلمان جهان که خدا امکانات طبیعی مانند نفت نیز در اختیار آنها قرار داده است به ضرر دشمنان است و بر این مبنا تمام تلاش خود را برای اختلاف و تفرقه میان کشورهای اسلامی به کار بستند و کشورهای اسلامی را تقسیم کردند تا بر مسلمانان مسلط شوند و هم چنان نیز قصد ادامه این روند را دارند.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: مسلمانان مشترکات زیادی از جمله خدا، قرآن و پیامبر واحد دارند و اهل سنت، ائمه اطهار را نیز محترم می شمارند و بر این اساس می توانیم با تکیه بر این مشترکات برای رسیدن  به هدف ایجاد امت واحده اسلامی گام برداریم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha