پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به تحصیل ۱۵۰۰ بانوی طلبه در استان، گفت: از سال ۶۸ تا ۹۸ تعداد ۷۰۰ بانوی طلبه از حوزه خواهران استان قزوین فارغ التحصیل و در نهادهایی همچون آموزش وپرورش، دادگستری، کمیته اماد امام خمینی (ره)، صدا وسیما و .... مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام رضا کاظم لو صبح امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین برگزار شد گفت: استان قزوین دارای 6 مدرسه علمیه خواهران است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در رابطه با راه اندازی مدرسه علمیه خواهران شهر الوند بیان کرد: در گذشته امام جمعه فقید الوند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی، در این عرصه فعالیت ها و مجوز تاسیس این مدرسه در حال نهایی شدن بود که با ارتحال ایشان، در حال حاضر متوقف گردیده است. در همین جا از امام جمعه شهرستان الوند تقاضا داریم که مقدمات راه اندازی این مرکز را برای خواهران علاقه مند به علوم حوزوی فراهم نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به تحصیل ۱۵۰۰ بانوی طلبه در استان، ادامه داد:  از سال 68 تا 98 تعداد 700 بانوی طلبه از حوزه خواهران استان قزوین فارغ التحصیل و در نهادهایی همچون آموزش وپرورش، دادگستری، کمیته اماد امام خمینی (ره)، صدا وسیما و .... مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام کاظم لو به پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران قزوین نیز اشاره کرد و افزود: ثبت نام از علاقه مندان در استان قزوین از 23 تیرماه آغاز و آزمون ورودی آن نیز 7 شهریور، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: پذیرش خواهران در حوزه علمیه هر سال به دو شیوه تمام وقت وپاره وقت انجام می شود، لذا متولدین سال 68 به بعد می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه های علمیه خواهران کشور  و یا بصورت حضوری به مدارس استان قزوین مراجعه نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر 80 هزار طلبه خواهر در بیش از 450 مدرسه در سراسر کشور مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha