دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: جایگاه امامت نماز جمعه پایگاهی برای حمایت از نیازمندان و پابرهنگان است و ارائه خدمات اجتماعی به فقرا و ضعفا جای خوشحالی و خرسندی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، روز گذشته در جشن بزرگ «آدینه و جهیزیه» که در سالن شهید قنوتی اردکان سپیدان برگزار شد، به جایگاه  نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی به فقرا و ضعفا و همچنین احداث مسکن و اهدا جهیزیه جای خوشحالی و خرسندی دارد، اینکه جایگاه امامت جمعه پایگاهی برای حمایت از نیازمندان جامعه و پابرهنگان باشد، بسیار ارزشمند و قابل‌تحسین است.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها در ادامه با تأکید بر اینکه نماز جمعه آثار و برکات راهبردی، تأثیرگذار و زیر بنایی دارد، عنوان کرد: یکی از آثار و برکات آن، ذکر است؛ یاد خدا ارتباط انسان را عالم معنا حفظ می‌کند، همچنین توکل انسان بر خداوند را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری با اشاره به اینکه یاد خداوند در خوشی و ناخوشی انسان را در مسیر حق نگاه می‌دارد، ابراز کرد: یاد خدا روح زندگی انسان است.

وی، تقوا را یکی دیگر از آثار و برکات راهبردی نماز جمعه دانست و بیان داشت: هنگامی‌که آیات نخست سوره انفال که پیرامون ذکر سخن می‌گوید و آیات نخست سوره بقره را که پیرامون متقین سخن می‌گوید مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که همگی یک‌چیزی را بیان می‌کنند، یکی از آنان نیز انفاق است که در هر دو مورد مشترک است.

 عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: نماز جمعه انسان را اهل ذکر و تقوا می‌کند؛ خداوند اجتماعات جامعه اسلامی را بر اساس دین و عبادت تعیین کرده است و فرموده در مرحله نخست همه در مساجد و پس‌ازآن در نماز جمعه و در پایان سالی یک‌بار در خانه من جمع شوید، درواقع اجتماعات محور عدالت تعریف‌شده است.

وی، اجتماع را ویژگی مشترک بین نماز جماعت، جمعه و حج دانست و ابراز کرد: اجتماع بار سیاسی داشته و به دشمن پیام وحدت و همدلی دارد، همچنین عمل طبق شرایط زمان نیز یکی دیگر از مأموریت‌های نماز جمعه است.

 قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها ادامه داد: تغییر شرایط زمان، اقتضائاتی را می‌طلبد که باید هادیان جامعه و علمای دین که امروز نقش انبیا و اولیا در اختیار آنان است مطابق با شرایط عمل کنند.

وی، نماز جمعه را مهم‌ترین پایگاه پشتیبانی در جنگ تحمیلی هشت‌ساله دانست و براز کرد: نماز جمعه در این چهل‌ساله در کشور حسب اقتضا شرایط زمان دقیق عمل کرد، در جنگ و پشتیبانی از آن و اعزام نیرو بسیار دقیق عمل کرده است، همچنین در مقابله با نفاق در اوایل پیروزی انقلاب و در ایفای نقش رسانه مطمئن عمل کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری بیان کرد: اکنون گام دوم را در پیش داریم که دشمن در یک نقطه متمرکزشده و آن عرصه رسانه برای تبلیغ ناکارآمدی نظام در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و ناامید کردن نسل جوان از آینده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون نماز جمعه به‌عنوان یک رسانه مطمئن و دقیق در تبیین و روشنگری است، اظهار کرد: بصیرت افزایی جامعه در عرصه سیاسی باید از طریق بیان حقیقی ایفای نقش کند.

 قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها در پایان با اشاره به اینکه تأسیس حوزه علمیه توسط حجت‌الاسلام میرمومنی امام‌جمعه سابق شهرستان سپیدان و سایر خدماتی که از سوی عالمان فرهیخته این منطقه ارائه‌شده جای خوشحالی دارد، گفت: خدماتی که اکنون حجت‌الاسلام موسوی انور امام‌جمعه شهرستان سپیدان در دست اقدام دارد قابل‌تحسین است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha