جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد- امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: باید تلاش بیشتری برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان صورت گیرد؛ چراکه خوزستان منبعی سرشار از جوانان انقلابی است که می‌توانند در عرصه هنر درخشان باشند؛ اما متأسفانه زمینه‌ای برای حمایت از آنان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در دیدار با سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه مباحث هنری یکی از حلقه‌های مفقوده در حوزه فرهنگی از ابتدای انقلاب بوده است، گفت: اگر مقام معظم رهبری در ۹ سال گذشته تأکید و اولویت نخست کشور را بر مسائل اقتصادی گذاشته‌اند، صرفاً به دلیل جنگ اقتصادی است که آمریکا و دیگر متحدانش علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، وإلا تأکید رهبر معظم انقلاب بیش از اقتصاد بر فرهنگ و مسائل فرهنگی جامعه و کشور است.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس هرم فرهنگی دولت است، اظهارداشت: دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور متعدد هستند و در دولت هم چند وزارتخانه مثل آموزش‌وپرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در فرهنگ سهم دارند اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس هرم فرهنگ قرار دارد و شما وزیر محترم فرهنگ به‌صورت جدی، مسائل حیاتی فرهنگی کشور را سامان بخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، تأکید کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح نشود، محال است که اتفاق مثبتی در آن جامعه رخ دهد؛ به همین دلیل نخستین حرکت پیامبر(ص) تحول بنیادین در فرهنگ بود که توانست آن حرکت را رهبری کند و امروز محصول تلاش‌های پیامبر اعظم(ص)، شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری برای بسترسازی تحقق امور هنری در خوزستان صورت گیرد، گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه هنر، متأسفانه در ایران کمتر به این موضوع توجه شده هرچند دولت‌های مختلف در این زمینه تلاش‌های زیادی کردند؛ از این رو باید در این زمینه کادرسازی و تربیت نیروی لازم انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در پایان اظهارداشت: خوزستان منبعی سرشار از جوانان انقلابی است که می‌توانند در عرصه هنر درخشان باشند؛ اما متأسفانه زمینه‌ای برای حمایت از آنان وجود ندارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha