سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسینی جانشین دبیر ستاد امر به معروف استان قم

حوزه/ جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: وعاظ، مبلیغین، طلاب و چهره های برجسته حوزه های علمیه بازوی پرتوان و ارزشمند ستاد امر به معروف و نهی از منکر می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید محمدتقی حسینی امروز سه شنبه (12شهریورماه98) در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با آیت الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع) با اشاره به انتخاب شعار سال ۹۸ ستاد امر به معروف و نهی از منکر مبنی بر «نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی» اظهارکرد: در راستای ترویج، گسترش و احیای امر به معروف و نهی از منکر رایزنی هایی با ائمه جمعه و جماعات، مبلغان، مشاوران مراکز حوزوی و اساتید عالی حوزه که دارای مخاطب و تریبون هستند، انجام شده تا در این عرصه این فرهنگ را ترویج نمایند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به حمایت از گروه های مردم نهاد امر به معروف و نهی از منکر توسط ستاد امر به معروف گفت: برخی گروه های مردمی در عرصه امر به معروف فعالیت‌های ارزشمندی دارند، در این زمینه گروه هایی را شناسایی کردیم و حمایت های قانونی از این ها انجام می‌شود.

حسینی به اجرای قریب به 40 طرح و برنامه در سال 98 اشاره کرد و افزود: تشکیل هیئت اندیشه ورز امر به معروف و نهی از منکر ضروری بود، چراکه این کار منجر به تربیت نیروهای آموزش دیده می شود تا فعالیت های خود را به صورت درست پیش ببرند، اگر در فعالیت های فرهنگی و امور مربوطه به امر به معروف و نهی از منکر به صورت علمی و فکری عمل نشود، ممکن است به نتیجه مطلوب نرسیم.

وی از راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خبر داد و افزود: به همه سخنرانان و خطبا و ائمه جمعه و جماعات استان اعلام شده است که مساله امر به معروف و نهی از منکر را در این دهه مورد توجه قرار دهند. امام جمعه محترم نیز در نماز جمعه این هفته به این مساله خواهد پرداخت و سخنران پیش از خطبه هم از مسئولان ستاد خواهد بود.

حسینی به تبیین فعالیت های برگزار شده از سوی ستاد پرداخت و اظهار داشت: شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی و اداری، بخش های مختلف استان، اصناف و اماکن گردشگری و هتل ها و مهمانخانه ها تشکیل و همچنین دو دفتر ویژه در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران راه اندازی شده است و فعالان امر به معروف در اماکن پرتردد شهر حضور می یابند.

وی عمده وظایف ستاد را تذکر لسانی برشمرد و تأکید کرد: ما باید مراتب امر به معروف را مراعات کنیم، چرا که اگر تذکر لسانی فراگیر شود وضع جامعه ما بسیار بهتر خواهد شد. با توجه به اهمیت و جایگاه حرم حضرت معصومه(س) و با مشارکت آستان مقدس، گروه حافضان حریم را در اطراف حرم تشکیل داده ایم که بیشتر از خواهران استفاده شده است.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر، آموزش را از وظایف اصلی این ستاد توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: کسی که امر به معروف می کند باید این کار را بلد باشد. گاهی فردی چنان امر به معروف می کند که وضع بدتر می شود. یکی از کارهای ویژه معاونت رسانه و آموزش در ستاد، آموزش در سطح طلایه داران و هم در سطح عموم است.

وی بر لزوم فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: در کشورهای غیراسلامی بحث نظارت همگانی وجود دارد که این مساله باید در جامعه ما نیز نهادینه شود.

حسینی ادامه داد: قریب به 4 هزار نفر در مدارس آموزش دیده اند تا امر به معروف و نهی از منکر را در سطح مدارس نهادینه کنند، این مساله در زمینه همیاری پلیس جواب داده است و می توانیم بچه ها را نسبت به امر به معروف و نهی از منکر حساس کنیم.

وی با اشاره به حمایت از گروه های مردم نهاد فعال در زمینه امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: هیأت اندیشه ورز در رأس ستاد تشکیل شده است تا تصمیم هایی آنها را اجرا کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از برگزاری مانورهای مختلف با نیروی انتظامی، بسیج و مردم خبر داد و افزود: گاهی امر به معروف و نهی از منکر از حد تذکر خارج می شود و نیروی انتظامی و ظابطین و بسیج ورود می کنند.

وی گفت: باید مصادیق همه امر به معروف و نهی از منکر را در نظر بگیریم زیرا این مساله فقط در حوزه حجاب و عفاف نیست و ما باید نسبت به مسائل دیگر نیز مطالبه گر باشیم. کرسی های آزاداندیشی را در دانشگاه ها راه انداخته ایم که باید به اقناع برسد.

گفتنی است هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر از روز گذشته (یکشنبه ۱۰ شهریور) با شعار «نهضت حسینی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی» آغاز شده و تا روز ۱۶ شهریور ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است، عناوین برخی دیگر از فعالیت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به شرح ذیل می باشد؛

1)         تشکیل مناطق 8 گانه در استان در راستای احیای فریضتین

2)         تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و دستگاه‌های اجرایی

3)         تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان به ریاست ائمه جمعه محترم بخش‌ها

4)         تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه

5)         تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اماکن گردشگری و هتل‌ها

6)         راه‌اندازی دفتر ویژه طلایه‌داران امر به معروف در میدان آستانه

7)         راه‌اندازی دفتر ویژه طلایه‌داران امر به معروف در مسجد مقدس جمکران (منادیان معروف)

8)         تشکیل گروه حافظان حریم با مشارکت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه علیهاالسّلام

9)         ایجاد تفاهم‌نامه با حوزه‌های علمیه سراسر کشور در جهت ترویج، پژوهش، آموزش و عمل به فریضتین

10)       برگزاری دوره تربیت مربی امر به معروف و نهی از منکر

11)       درخواست کتبی و پیامکی از خطبا، وعاظ، اساتید سطوح عالی حوزه علمیه، ائمه جماعات مساجد و مدارس و ادارات استان، خواهران مبلغ و مشاورین مراکز حوزوی در جهت تبلیغ، ترویج و گسترش فریضتین نسبت به بیان برای عموم مردم و مراجعین

12)       حمایت از گروه‌های مردم نهاد که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کنند مانند جامعه اسلامی ناصحین، مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان، مؤسسه شمیم عفاف و...

13)       تشکیل هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور اساتید و مشاورین

14)       تشکیل کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی

15)       همایش توجیهی طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر

16)       اجرای مانور مشترک با نیروی انتظامی و قرارگاه امر به معروف سپاه علی بن ابیطالب علیه‌السّلام

17)       آموزش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر با سه موضوع چرایی، چیستی و چگونگی

18)       آموزش فرهنگیان استان در راستای عمل به فریضتین و ترویج و گسترش فرهنگ فریضتین در بین دانش‌آموزان

19)       تقدیر از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر

20)       همایش توجیهی ائمه جماعات مساجد و مدارس استان در راستای عمل به فریضتین

21)       راه‌اندازی دفتر ویژه بانوان برای جذب خوهران و اجرای تذکر لسانی

22)       راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بانک‌های استان

23)       راه‌اندازی سایت، کانال و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

24)       برگزاری مسابقه در جهت ترویج فریضتین

25)       تشکیل شورای اصلی ستاد به ریاست آیت‌الله سعیدی

26)       تشکیل شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان

27)       حضور در صدا و سیمای استان در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در جهت تبیین برنامه‌های ستاد

پایان پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha