دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روح الله رفعتی پور

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «تبیین ولایت فقیه و تطبیق مسائل روز» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع « تبیین ولایت فقیه و تطبیق مسائل روز»  با سخنرانی «روح الله رفعتی پور»، استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان برگزار شد.

 رفعتی پور در این نشست، نظام سیاسی مطلوب قرآن را نظام امامت و امت معرفی کرد و اظهار داشت: خداوند در آیه 25 سوره حدید " لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط ..." انبیا، بینات، کتاب و میزان را در دین خلاصه می کند؛ خدای متعال دین را فرستاده تا مردم به میدان بیایند. چون نقش اصلی در جامعه اسلامی بر عهده مردم است.

وی افزود: دشمن از همان ابتدا تلاش داشت این دو حلقه را از هم جدا کند، همچنان که معاویه برای رسیدن به خواسته پلید خود، بزغاله هایی را به بچه ها می داد و بعد از انس و وابستگی بچه ها به این بزغاله ها، به مأموران خود دستور می داد این بزغاله ها را بدزدند و شایعه پراکنی کنند که این کار را حضرت علی(ع) انجام داده اند تا امامت را از امت جدا نمایند و اوج جدایی امت از امامت در کربلا اتفاق افتاد.

استاد دانشگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) اصفهان، همه چیز دین را وابسته به ولایت دانست و تصریح کرد: حتی نمازی که ستون دین است، وابسته به ولایت است و ورود به ساحت توحید بدون ولایت امکان ندارد و در واقع کسانی که ولایت را نمی پذیرند توحید شان ناقص است.  دشمن برای این که جامعه ای را از مسیر توحید خارج کند اولین کاری که انجام می دهد تخریب و تضعیف جایگاه امامت است.

رفعتی پور، ولایت فقیه را ولایت فقه دانست و گفت: فقیه اگر حکمی داد و کسی قبول نکرد، در حد شرک به خداست، چرا که ولایت فقیه ادامه ولایت رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

استاد دانشگاه امیر المؤمنین (علیه السلام) اصفهان، با استناد به فرمایش آیت الله العظمی مظاهری مبنی بر این که «تبعیت از رهبری در امروز تبعیت از امام زمان در هنگام ظهور است»، گفت: در جامعه ما هر اتفاقی که در اثر ناکارآمدی مسئولین رخ می دهد، برخی از مردم رهبری را مقصر می دانند، لذا یکی از وظایف طلاب را تصحیح مبانی اندیشه ای مردم  در خصوص جایگاه ولایت فقیه ست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha