شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران

حوزه/ سفیر کشورجمهوری فرانسه در ایران گفت: ما علاقه فراوانی به همکاری‌های بین‌المللی داریم و این مهم است که رسانه‌ها که تصویری پرتنش از ایران منعکس می‌کنند، واقعیت‌های ایران را درک کنند و این تصویری که شما سعی می‌کنید از ایران ارائه کنید، ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  فیلیپ تیه بو در بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب و دیدار با رئیس و معاونین این دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در زمینه گفت‌وگوی بین ادیان یاد کرد.

این دیپلمات جمهوری فرانسه افزود: گفت‌وگوی بین ادیان، و بین ایران و فرانسه و اروپا بسیار قابل احترام و تحسین است. فراتر و مهم‌تر از این‌ها، گفت‌وگو بین تمدن‌ها در راستای درک بین ادیان و مذاهب است. فرانسه یک جمهوری لائیک است و کلیساها در فرانسه کلاً جدا از دولت هستند ولی دین آزاد است و دولت هم امنیت آن‌ها را تأمین می‌کند و به انتخاب مردم احترام می‌گذارد.

نماینده سابق جمهوری فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: گفت‌وگوی بین دینی برای کلیساهای فرانسه بسیار مهم است بطوریکه اسقف کاتولیک مارسی در سال گذشته به ایران آمد و بسیار علاقه‌مند هستند گفت‌وگوی بین دینی را با شما ادامه دهند. ما علاقه فراوانی به همکاری‌های بین‌المللی داریم و این مهم است که رسانه‌ها که تصویری پرتنش از ایران منعکس می‌کنند، واقعیت‌های ایران را درک کنند و این تصویری که شما سعی می‌کنید از ایران ارائه کنید، ارائه دهند.

سفیر جمهوری فرانسه در تهران ضمن ابراز تمایل به توسعه روابط دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های فرانسه در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک، اظهارکرد: اسلام در اروپا و فرانسه دین دوم است و پیروان زیادی دارد. در فرانسه پروتستان‌ها و یهودی‌ها نسبت به مسلمانان اقلیت محسوب می‌شوند. جامعه مسلمان فرانسه بسیار متنوع است. بخشی از شمال آفریقا، بخشی از جنوب آفریقا هستند. افرادی که از جامعه شمال آمده‌اند، بسیار گرایش به تصوف دارند و بخشی نیز شیعه هستند که از سنگال و مالی آمده‌اند.

سفیر سابق جمهوری فرانسه در کره جنوبی بیان کرد: به دلیل جدایی دولت از دین، به جز منطقه‌ای در شمال شرق فرانسه، دین در دانشگاه‌های دولتی تدریس نمی‌شود. ما آگاه به اهمیت موضوع مطالعات اسلامی هستیم و به نظرم دولت‌ها باید به دنبال این باشند که یک آموزش با کیفیت برای علمای دینی فرانسه ارائه دهند.

انتهای پیام/ پوست چیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha