جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دوره آموزشی «حلال» در دانشگاه اسلامی اندونزی در ماکاسار

حوزه/ دانشگاه اسلامی اندونزی، یک دانشگاه خصوصی در ماکاسار با برگزاری دوره آموزشی «حلال» برای کارکنان و دانشجویان، قصد دارد مسیر حرکت دانشگاه به سمت ورود به تجارت اسلامی و حلال را هموار سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از moeslimchoice، دانشگاه اسلامی اندونزی، یک دانشگاه خصوصی در شهر ماکاسار، مرکز استان سولاوسی جنوبی در کشور اندونزی  روز شنبه اقدام به برگزاری دوره آموزشی «حلال» برای کارمندان و دانشجویان کرد. هدف از برگزاری این کلاس ها، آماده سازی کارکنان به منظور کسب گواهینامه حلال برای بخش های مختلف دانشگاه اعلام شده است.

جلسه آموزشی در محوطه دانشگاهی برگزار شد. دانشگاه با همکاری موسسه ارزیابی مواد غذایی، دارویی و آرایشی اندونزی این دوره آموزشی را به کارکنان به ویژه اعضای بخش های غذاخوری و تغذیه، ارائه داد. گفته می شود این موسسه خود نهادی است که گواهینامه حلال برای محصولات صادر می کند.

دکتر لیفا سرپرست مرکز حلال دانشگاه گفت: شرکت کنندگان در این جلسات آموزشی انتظار می رود دانش کافی به دست بیاورند تا بتوانند به دریافت گواهینامه حلال برای محصولات یا کالاهای خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش اولیه است که آنان نیاز دارند و در آینده به خواست خدا تقاضا برای محصولات معتبر با گواهینامه حلال در اینجا بیشتر نیز خواهد بود.

 پروفسور هتا فتاح معاون ریاست دانشگاه نیز گفت: شایسته است که دانشگاه یکی از موسساتی باشد که گواهینامه حلال می دهد. مرکز حلال ما به عنوان یک موسسه آموزشی برنامه ریزی شده و با این ماموریت به یکی از اصلی ترین بخش های اداره کننده حلال تبدیل شده است.

وی افزود: آموزش مهم است اما اجرا  مهمتر است. امیدوارم از همین جا خانم ها و آقایان شرکت کننده با بخش های مختلف ارتباط برقرار کرده و برای کسب گواهینامه حلال کوشا باشند.

 گفتنی است 30 تن از کارکنان دانشگاه به نمایندگی از بخش های مختلف در این دوره آموزشی شرکت کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha