سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نقش رو به افزایش زنان مسلمان در تقویت گردشگری حلال در دنیا

حوزه/ گزارش اخیر منتشر شده توسط شرکت فناوری مالی مسترکارت در رابطه با گردشگری حلال، نشان دهنده نقش بالا و فزاینده زنان مسلمان در تقویت گردشگری اسلامی و سفر به دور دنیا می باشد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، درحالی که تعداد فزاینده ای از کشورها، شرایط شان را برای استقبال از گردشگران مسلمان آماده می کنند، یک تحقیق جدید نشان می دهد که گردشگران و مسافران زن، نقش مهمی را در رشد صنعت گردشگری حلال داشته اند.

براساس گزارشی که اخیراً توسط شرکت فناوری مالی مسترکارت و ارائه دهنده خدمات صنعت گردشگری منتشر شده است ، 71 درصد از این زنان مسلمان در سال 2018 با اعضای خانواده سفر می کردند ، در حالی که 29 درصد از آن ها با همراهان زن در سفر بوده اند. جالب اینجاست که از میان تقریباً 63 میلیون مسافر زن ، دو سوم آنها 40 سال و کمتر سن داشته اند و 28 درصد مسافران زن نیز سفرهای انفرادی را آغاز کرده اند و این نشان از اشتیاق فزاینده این بخش خاص برای گشتن به دور جهان است.

از نظر هزینه ، این مسافران زن مسلمان بسیار مؤثر در صنعت حلال بوده اند. براساس بیانیه روز جمعه ، این زنان در سفرهای سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار در کل هزینه کرده اند ، رقمی که پیش بینی می شود در آینده افزایش نیز پیدا کند. این نسل جوان بیشتر از نیمی از اطلاعات، رستوران ها و امکانات برای سفر به دور دنیا را از طریق شبکه های مجازی پیدا کرده اند.

از نظر آنان پیدا کردن رستوران ها و غذاخوری های حلال از بالاترین اهمیت برخوردار بوده و تا 94 درصد این امر را در نظرسنجی ها در اولویت قرار داده اند. از نظر 86 درصد بانوان، نمازخانه و 79 درصد نیز سالن خصوصی برای بانوان در صدر اهمیت قرار دارد.

73 درصد نیز خواستار مکان های دوستار محیط زیست شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha