شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین برنجکار

حوزه/ رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه از برگزاری ۵ کلاس درسی در طول هفته در قم به همت این انجمن خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که این کلاس های درسی بر اساس تقاضای مسئولان حوزه و همچنین درخواست خود طلاب برگزار می شود، اظهار داشت: درس خارج کلام حوزه که سال گذشته نیز با تقاضای مدیریت حوزه برگزار شد، در سال تحصیلی جدید نیز از سوی بنده ادامه خواهد یافت که دو روز در هفته است و در محل انجمن های علمی حوزه برقرار می باشد.

وی افزود: درس تاریخ کلام از سوی حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیز دایر است، ضمن آن که بر اساس نیازمندی طلاب، درس زبان انگلیسی تخصصی نیز به همت این انجمن در دانشگاه ادیان برگزار می گردد.

وی همچنین گفت: درس کلام جدید که ناظر به شبهات جدید است و همچنین مباحث کلامی به زبان عربی معاصر نیز، دو کلاس دیگر است که در طول هفته در محل انجمن های علمی برگزار می شود.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه بیان داشت: امسال در شهر بناب پیش از فصل تابستان، مدرسه تابستانی داشتیم که با رویکرد شناخت جریان های کلامی برگزار شد و با توجه به تقاضایی که صورت گرفته احتمالاً تا اواخر امسال این برنامه عمدتاً با رویکرد تحلیل جریان های معاصر کلامی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر برنامه های سال تحصیلی جدید انجمن کلام می توان به برپایی مدرسه کلامی حله در آبان ماه امسال با همکاری و مشارکت عتبه مقدس عباسیه در مدرسه عالی شهید مطهری تهران اشاره کرد، ضمن آن که علاوه بر این ها به روال سال های قبل نیز نشست ها و جلسات متعددی خواهیم داشت که سعی کرده ایم عمده رویکرد آن ها پاسخ به شبهات و سوالات جدید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین برنجکار در خاتمه ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی هایی که از چند هفته قبل صورت گرفته، پیش بینی می کنیم که تا پایان سال بیش از ۱۰ نشست، مناظره، میزگرد و یا کرسی آزاداندیشی به همت انجمن کلام اسلامی حوزه برگزار شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha