شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خمسین

حوزه/ شیخ هاشم ابو خمسین گفت: در واقع نصایح مرجعیت و توصیه های آیت الله سیستانی موثر واقع شد تا آنجا که تظاهر کنندگان به ویژه جریان صدر در تظاهرات ورود پیدا کردند و ضد نیروهای بعثی و ارتش الکترونیکی آمریکا عمل کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، از اوایل ماه اکتبر همزمان با سفر عادل عبدالمهدی رئیس جمهور عراق به چین و امضای تفاهم نامه اقتصادی با این کشور موجی از تظاهرات با هدف مبارزه با فساد و بیکاری و تحقق عدالت اجتماعی در عراق به راه افتاد. در این میان برخی از عناصر فرا ملی از خارج از عراق همچون سعودی ها و آمریکایی ها و باقی مانده های رژیم بعث سعی در انحراف این تظاهرات داشتند و با کشاندن این اعتراضات به آشوب و اغتشاش خواهان تحقق خواسته های خود همچون تغییر رژیم و مخالفت با قانون در عراق شدند.هوشیاری مرجعیت برپایی مراسم با شکوه اربعین حسینی اهداف خصمانه دشمنان ملت عراق را بر ملا کرد اما مرحله دوم تظاهرات در عراق از روز جمعه آغاز شده است. برای بررسی آخرین تحولات عراق با شیخ هاشم ابو خمسین مجاهد و روحانی و فرهیخته عراقی به گفت و گو پرداختیم.

وی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه گفت: در حقیقت تظاهرات اخیر از ابتدا که در ماه اکتبر دهمین ماه میلادی آغاز شد هدفی واضح داشت وآن هم  مطالباتی در خصوص اصلاح فساد در حکومت، تحقق عدالت اجتماعی و در خواست کار بود، اما جهت های مختلفی که مهترین آنها بعثی‌ها، سعودی‌ها و آمریکایی‌ها  بودند بر این تظاهرات موج سواری کردند و البته این مطلبی که می گویم بیهوده نیست و در ادامه به ارقام و آمار آن اشاره خواهم کرد.

 آمریکایی ها به دنبال مجازات نخست وزیر عراق از طریق تظاهرات بودند

وی ادامه داد: اولا زمان تظاهرات در ابتدای اکتبر همزمان با بازگشت نخست وزیر عراق عادل عبدالمهدی از چین همراه شد و به عبارتی شبیه مجازاتی از سوی رئیس جمهور آمریکا و عربستان سعودی بود که وی را مجازات کردند؛ چراکه او چندین بار در خصوص بازگشایی گذرگاه بوکمال به آمریکا پاسخ منفی داده بود (گذرگاه بوکمال- القائم از پنج جهت امنیتی، سیاسی، ژیوپلتیک، اقتصادی و فرهنگی برای سوریه و عراق اهمیت دارد. اوج گیری داعش با اشغال این گذرگاه و شکست قطعی آن با فتح مجدد این گذرگاه استراتژیک میسر شد).

همچنین در جانبداری عبدالمهدی از ایران ضد محاصره اقتصادی از یک سو و  توجه دولت عراق به سیاست مالی و اقتصادی ضد دلار و همچنین تبادل اقتصادی بزرگ با چین و دیدار اخیر وی با مقامات چینی و تفاهم نامه اخیر بین عراق و چین به مبلغ ۵۰۰ میلیارد دلار البته معامله ای که با دلار نیست و نفت در مقابل صنعت و تجهیزات را شامل می شود.

این روحانی عراقی خاطر نشان کرد: برای همین آمریکا به فکر ضربه زدن به دولت عراق از طریق تظاهرات و ارتش الکترونیکی و رسانه ای افتاد و از همین جا بود که آنها تظاهرات را هدایت کردند و از آن به عنوان انقلاب یاد کرده و وانمود کردند مردم به دنبال سقوط نظام هستند، اما در حقیقت تظاهرات برای مطالبه حقوق مردم و عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد آغاز شد و سپس رسانه ها و جریان الکترونیکی و فضای مجازی دشمن تظاهرات را به سمت انقلاب و سقوط نظام سوق دادند.

دخالت آشکار سعودی در تظاهرات عراق

فرهیخته عراقی با اشاره به آماری از دخالت بیگانگان در تظاهرات عراق گفت: فعالیت در فضای مجازی  بیش از ۷۶ درصد از سوی سعودی ها پشتیبانی می شد و کمتر از ۲۴ درصد از عراق و سایر جهان را شامل می شد. دلیل روشن و واضحی که عربستان سعودی در این تظاهرات دخالت کرد این بود که آنها این تظاهرات را به نحوی هدایت کردند و شعارهایی را سر دادند که چرا باید آمریکا را متهم کنیم و این شعارها که یک درصد را شامل می شد و از سوی تظاهر کنندگان سر داده می شد ضد مرجعیت، ضد ایران ، اربعین و عتبات مقدسه بود در حالی که  این شعارها ربطی به اهداف تظاهر کنندگان  در ابتدای این اقدام نداشت.

وی با بیان اینکه در واقع ما باتظاهر کنندگان هستیم و مرجعیت با آنها است، گفت: همه احزاب سیاسی  همه در کنار معترضان ایستاده اند برای رسیدن به حقشان و نه مخالفت با قانون و سقوط نظام یا تجاوز به اموال عمومی .

راهپیمایی اول در ابتدای ماه اکتبر با شکست مواجه شد از این رو با برپایی مراسم اربعین جهانی که بیش از بیست و یک کشور و بیش از ۱۷میلیون نفر در آن مشارکت داشتند که حدود چهار میلیون زائر از ایران حضور داشتند ،تظاهرات به نتیجه نرسید. در حقیقت هر قدم زائران در اربعین سنگی بود به سمت دشمن و کفشی به دهان آمریکا و دشمنان تشیع یعنی سعودی ها و وهابی ها بود.

شیخ ابوخمسین افزود: زیارت اربعین با موفقیت کامل انجام شد. تظاهرات با خطبه مرجعیت و خطبه نماز جمعه آرام شد. انتقاداتی به حکومت شد و پیگیری مطالبات مردم از دولت خواسته شد و راهپیمایی در روز  ۲۵اکتبر روز جمعه آغاز شد . تمام کسانی که تهدید می کردند همچون رغد صدام حسین از اردن و بعثی ها و همچنین الصحاف وزیر امور خارجه در زمان صدام از امارات بعثی را راهنمایی و هدایت می کردند. در جریان تظاهرات سفارت آمریکا تعداد زیادی تک تیرانداز را وارد کرد و بسیاری از تظاهر کنندگان کشته شدند و خون ریزی بین نیروهای مسلح و تظاهر کنندگان به وجود آوردند اما دشمنان در اهدافشان شکست خوردند.

نقش بی بدیل مرجعیت در هدایت تظاهرات عراق

روحانی عراقی تصریح کرد: در روز جمعه تظاهر کنندگان به دنبال برپایی عدالت اجتماعی و محو فساد و مبارزه با فساد بودند و به طور طبیعی هیئت وزیران، رئیس جمهور و پارلمان و مرجعیت به دنبال تحقق درخواست تظاهر کنندگان هستند و حتی وزیر کشور شب گذشته با نماینده معترضان دیدار کرد.

وی ادامه داد: آنجا همبستگی گسترده ای وجود دارد و در حقیقت تظاهرات کمترین تاثیر را بر تحولات عراق داشته و تلاش برای از بین رفتن فساد و مفسدان خواهد شد و چهره بعثی ها و سعودی ها و آمریکایی ها بر ملا خواهد شد و همچنین آشکار شد که حشد الشعبی علیه عراقی ها نیست؛ چرا که آنها به دنبال ضربه زدن به حشد الشعبی بودند و بعضی از آنها می گفتند که حشد به تظاهر کنندگان حمله می کند اما حشد و تمام مقاومت اسلامی همه طرفدار تظاهر کنندگان هستند ما از فرزندانمان و مظلومین حمایت می کنیم و از ظالم حمایت نمی کنیم.

شیخ ابو خمسین گفت: این تظاهرات به خیر و صلاح عراق منتهی می شود و به صراحت می گویم به صلاح شیعیان ختم می شود؛ چرا که ما به تجربه دریافتیم از این تحولات قوی تر خارج می شویم و از خداوند می خواهیم از این طریق منافقان منطقه و دشمنان دین اسلام یعنی آمریکایی ها و صهیونیست ها و سعودی ها و اذناب و دار و دسته همه آنها در عراق شناخته و معرفی شوند.

وی در خصوص نقش مرجعیت در هدایت تظاهر کنندگان گفت: مرجع بزرگوار آیت الله سیستانی و نماینده ایشان در خطبه نماز جمعه هفته گذشته و این هفته تظاهر کنندگان را مود هدایت و نصیحت قرار دادند و حکومت و مسئولین را نیز نصیحت کردند و راه حل هایی را ارائه کردند . مطالبات بحق مردم تحقق عدالت را از این طریق پیگیری کردند .نقش مرجعیت در این زمینه روشن است و آتش تظاهر کنندگان را کاهش دادند و از افراط آنها جلوگیری کردند.

نصایح مرجعیت و توصیه های ایشان موثر واقع شد

روحانی و مجاهد عراقی در پایان گفت:  تظاهر کنندگان به دو گروه تقسیم می شوند برخی از آنها به اموال عمومی تجاوز کردند و برخی از آنها از اموال عمومی محافظت می کنند و به فرمان مرجعیت گوش می سپارند و اطاعت کردند در واقع نصایح مرجعیت و توصیه های ایشان موثر واقع شد تا آنجا که تظاهر کنندگان بویژه جریان صدر در تظاهرات ورود پیدا کردند و ضد نیروهای بعثی و ارتش الکترونیکی آمریکا عمل کردند .جریان صدر و پیروان مرجعیت بزرگوار وارد تظاهرات شدند و تظاهرات را به شکل منسجم تر از آن روز هدایت کردند و تقریبا خسارت ها کمتر  از گذشته بود و این بار شکر خدا از جهت تفاهمات و دیدارها و همگرایی  بین نیروهای امنیتی که از تظاهر کنندگان حمایت می کنند و بین تظاهر کنندگان بیشتر از گذشته را شاهد بودیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • FR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    عالی بود خانم حسینی