جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کریمی

حوزه/ سرپرست بهزیستی استان قم راهکارهای کاهش خشونت علیه زنان را بیان کرد و گفت: ارائه شیوه‌های حل مسئله، توانمندسازی روانی، اجتماعی و علمی و استقلال مالی زنان مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن‌ها پرداخته شود.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، هادی کریمی اصل در نشست تخصصی نگاه چندوجهی به امنیت زنان که در مرکز مطالعات زنان با حضور دکتر جان‌بزرگی، دکتر علاسوند و دکتر سمیه خراسانی به مناسبت روز مبارزه با خشونت علیه زنان برگزار شد، آسیب علیه زنان را موردبررسی قرارداد و اظهار داشت: خشونت علیه زنان یعنی هرگونه آسیب جسمی، جنسی و روحی که وابسته به جنسیت زن باشد ملاک تعریف است.
وی به جنبه‌های مختلف امنیت زنان در جامعه پرداخت و افزود: خشونت علیه زنان در ابعاد اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی در جامعه مدنظر کارشناسان بوده و نمی‌توان به این مسئله تک‌بعدی نگاه کرد.
سرپرست بهزیستی استان قم پیشگیری را مهم‌ترین بخش در حفظ امنیت زنان در جامعه دانست و افزود: در حفظ امنیت زنان سه مرحله پیشگیری، مداخله قانونمند و به‌موقع و درمان تا بازگشت به جامعه موردتوجه است.
وی با تأکید بر نقش اورژانس 123 و خانه امن در قم خاطرنشان کرد: رویکرد بهزیستی پیشگیری و آموزش از سنین پایین  برای حساس سازی جامعه و توانمندی زنان بوده و نکته مهم در پیش‌گیری این خشونت ایجاد صمیمت و محبت در کانون خانواده است.
کریمی تأثیر آموزش‌ها در سنین کم و ادامه آن در آموزش‌های پیش از ازدواج را در کاهش این خشونت‌ها تأثیرگذار خواند و ادامه داد: ارائه شیوه‌های حل مسئله، توانمندسازی روانی، اجتماعی و علمی و استقلال مالی زنان مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن‌ها پرداخته شود.
 

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha