سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ لازم است همه مراکز علمی و حوزوی در مورد بیانیه گام دوم انقلاب وارد میدان شوند، محتوا را تبیین و حتی لازم است به عنوان متن درسی حوزه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین عباس ظهیری بعد از ظهر امروز در نشست علمی که با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب  در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: معنویت و اخلاق، همه هستی آدمی است، چرا که حقیقت و جوهره انسان را معنویت تشکیل می دهد.

این استاد حوزه افزود: جامعه زنده جامعه ای است که اخلاق در آن وجود دارد و جامعه مرده جامعه ای است که اخلاق در آن نباشد. اگر جامعه ای در همه مراحل و مسائل پیشرفت کند، ولی در آن جامعه اخلاق نباشد، این چنین جامعه ای در مسیر باطل قدم برمی دارد.

وی بیان داشت: معنویت و اخلاق جهت دهنده  فضائل و نیاز اصلی هر جامعه است و بودن آنها محیط زندگی را حتی با نبود امکانات، بهشت می سازد.

این استاد حوزه اظهارداشت: اگر معنویت در جامعه باشد، رشد آن جامعه هم دو چندان خواهد بود؛ اما نکته مهم، لزوم همراهی دولت  بامعنویت و اخلاق و عمل به آن است.

حجت الاسلام والمسلمین  ظهیری افزود: اگر بشریت به بهشت امید و به قیامت باور نداشته باشد، بهتر این است که اهل مکارم اخلاق باشد، چرا که راه نجات بشر در عمل به اخلاق است.

این استاد حوزه افزود: براین باوریم  که ریشه فساد و جنایت در جوامع به نبود اخلاق باز می گردد. اما همه تلاش سردمداران کشورها،  رفتن به سمت اقتصاد است و اصلا ذره ای به اخلاق توجهی ندارند و به همین دلیل غارت، شرارت و جنایت در جهان زیاد است و به هر بهانه ای به کشورهای ضعیف حمله و جنایت می کنند.

وی بیان داشت: اما در مورد بیانیه لازم است همه مراکز علمی و حوزوی وارد میدان شوند، محتوا را تبیین و حتی لازم است به عنوان متن درسی حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  ظهیری افزود: بیانیه گام دوم  بسیارمهم می باشد و لازم است همه مراکزعلمی وقت خود را هزینه تبیین این بیانیه کنند.

این استاد حوزه افزود: چرا که بیانیه دوم گام، پر از ارزشهای الهی است. این ارزش باید تبیین شود. اگر جامعه ای پایبند به ارزشهای الهی نباشد، نمی تواند در مسیراعتلا و پیشرفت گام بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha