سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب معتقدند« اخلاق و معنویت برای شکل گیری تمدن اسلامی نقش اساسی و حیاتی دارد و نبود آن موجب جهالت، دنیاطلبی، حسادت، سوظن و... می‌شود و در نهایت انسان و کشور را به پرتگاه سقوط می کشاند».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشم نیازی در نشست علمی تخصصی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» که در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: بر اساس منویات

رهبر انقلاب تمدن اسلامی دارای اقسامی چون دین، اخلاق، عقلانیت و علم است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به موضوع عقلانیت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی موضوع اظهار داشت: بر اساس نقل تاریخ اولین فعالیت پیامبر خاتم(ص) تفکر و اندیشه در جامعه است و در نگاه رهبر انقلاب نیز عقل سبب شکل‌گیری مدینه فاضله و تمدن بزرگ اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اسلام و غرب فرق های زیادی دارند و ازجمله آن نگاه جوامع و سردمداران غرب به موضوع تربیت است، بیان داشت: غربیها مدعی تمدن هستند، اما در ابتدای ترین مسائل که مربوط به ارزش انسانها است، مانده اند و سالها درجا می زنند این بدان معنا است که از نگاه متمدمین غرب، پیشرفت یعنی داشتن رفاه و آسایش و اقتصاد. هر چه غیر از این باشد ارزش ندارد اگر چه اخلاق، تربیت و ... باشد. اما از نگاه دین مسئله کاملا برعکس است و این مسئله هم در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم دقیقا اشاره شده است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نیازی ادامه داد: در رکن چهارم بیانیه سخن از اخلاق و اخلاق مداری است و از با ارزش ترین ارکان به شمار در تمدن سازی به شمار می رود و به تعبیر رهبرانقلاب اخلاق و معنویت همانند هوا و اکسیژن است و به همان مقدار که به هوا و اکسیژن نیاز داریم به اخلاق و معنویت نیازمندیم.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ازنظر معظم له اخلاق و معنویت برای شکل گیری تمدن اسلامی نقش اساسی و حیاتی دارد و نبود آن موجب جهالت، دنیاطلبی، حسادت، سوظن  و... می‌شود و در نهایت انسان و کشور را به پرتگاه سقوط می کشاند.

وی با اشاره به تحقق تمدن افزود: برای تحقق تمدن مراحلی باید طی شود؛ در حال حاضر گام های انقلاب اسلامی و نظام اسلامی محقق شده و باید برای گام های بعدی تلاش کرد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین نیازی با تاکید بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی رهبر انقلاب گفت: این مسئله باید به ‌عنوان اسناد بالادستی مورد تأکید باشد.

وی بیان داشت: اگر نسبت به الگوی اسلامی پیشرفت بی‌توجهی شود، در مراحل و در ادامه راه نیز جامعه و نظام گرفتار مشکلاتی خواهد شد و نهایتا در مسائل مانند فرهنگ، اقتصاد و ... نیز گرفتار به تناقض می شویم.

 وی بیان داشت: ارائه الگوی مناسب به دنیا برای تمدن سازی اسلامی، ثمره اش ایجاد زمینه برای ظهور امام زمان (عج)است.

313//40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha