دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرسی آزاداندیشی در قروه

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: در جلسه کمیته همکاری های حوزه و دانشگاه مقرر شد که کرسی های آزاداندیشی در قروه هر دو ماه یک بار برگزار شود.

حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از برنامه های حوزه به ویژه مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه، تغییر روش های معمولی آموزش و ایجاد انگیزه بیشتر در بین طلاب است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه در طول سال های اخیر تغییرات کیفی بسیاری در این مدرسه علمیه انجام گرفته است، بیان داشت: خوشبختانه اکنون کارنامه درسی، علمی و... طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه بسیار مناسبت است و در حد توان سعی کرده ایم که روحیه طلاب را مستحکم، انقلابی و مطالبه گر بار آوریم.

وی بیان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم به صورت منظم و هفتگی، برنامه های مذهبی و فرهنگی متنوع، برگزاری جلسات سخنرانی با حضور علما و روحانیون سرشناس و... تنها گوشه ای از برنامه های این مدرسه علمیه می باشد.

حجت الاسلام اسفندیاری به برگزاری کرسی آزاداندیشی هفته گذشته اشاره داشت و گفت: هفته گذشته هم به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه شاهد برگزاری کرسی آزاداندیشی با حضور فعالانه طلاب و دانشجویان این شهرستان بودیم که با استقبال بی نظیری روبرو شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: این کرسی آزاداندیشی با حضور طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) و مدارس علمیه سطح دو و سه خواهران قروه و سطح دو سریش آباد و دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور،ایران مهر، علمی کاربردی و... این شهرستان برگزار گردید.

وی تصریح کرد: سعی کردیم که در این کرسی آزاداندیشی موضوعات روز را با حضور طلاب و دانشجویان به چالش و بررسی بکشانیم، به همین منظور موضوع این کرسی را «نقش انتخاب در نارسایی های اقتصادی» انتخاب کردیم که اتفاقا مباحث بسیار جالبی بین شرکت کنندگان تبادل شد.

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: در جلسه کمیته همکاری های حوزه و دانشگاه قروه مقرر شد که کرسی های آزاداندیشی در این شهرستان هر دو ماه یک بار برگزار گردد که جلسه هفته گذشته دومین کرسی آزاداندیشی در این شهرستان بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در این کرسی آزاداندیشی در هر گروه از موافقین و منتقدین چهار نفر از طلاب برادر و خواهر و دانشجویان برادر و خواهر حضور داشتند که یک نفر هم به عنوان عضو علی البدل حضور داشت.

این استاد حوزوی ادامه داد: دیدگاه موافقین این بود که انتخاب شخص اصلح یا غیر اصلح در رفع یا افزایش مشکلات اقتصادی نقش اساسی دارد و نیز در این برنامه به مقایسه دولتها از نظر آرا مختلف پرداخته شد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: برگزاری کرسی های آزاداندیشی می تواند تا حدقابل توجهی باعث ظهور راهکاری های علمی و عملی در حوزه های مختلف کشور شود، لذا برگزاری این گونه جلسات را از اولویت های مراکز علمی و فرهنگی می دانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha