جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهرستانی

حوزه/ جمعی از دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جمعی از دانشجویان عراقی دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان عراقی گفت: در برهه زمانی حساسی به سر می‌بریم، چراکه دشمن به طرق و اشکال مختلف در حال توطئه و نقشه کشیدن علیه دنیای اسلام است تا بر آن تسط یابد. در چنین برهه‌ای لازم است با کنار گذاشتن تفاوت‌ها و اختلاف‌ها با تأکید بر مشترکات در برابر آن‌ها مقاومت کنیم.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی با ابراز تأسف از اوضاع کنونی عراق گفت: ما در ایران و عراق مشترکات زیادی داریم، لذا باید با تأکید و تکیه بر این اشتراکات بر مشکلات فائق آییم و این مشکلات را که خود ما مقصر آن نیستیم، حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  شهرستانی تأکید کرد: اختلافات باید کنار گذاشته شود و اشتراکات، برجسته‌تر شود و وحدتی قوی‌تر بین دو ملت شکل بگیرد. ابتدا باید به اصحاب سایر ادیان نشان دهیم که پیرو سیره ائمه(ع) هستیم و در این‌جا هم بر کنار گذاشتن اختلاف‌ها و تکیه بر مشترکات تأکید کنیم. این رویکرد خلاف شرع و دین نیست. باید هم‌دیگر را درک کنیم و حتی پیروان سایر ادیان در عراق مثل ایزدی ها و غیره را احترام کنیم. معتقدم این رویکرد، امکان‌پذیر است.

وی گفت: در عمل باید خلوص و صداقت داشته باشیم تا به هدف برسیم و هر عملی که انجام می‌دهیم در راه خدا و برای خدا باشد. شما دانشجویان عراقی رسالت مهمی در دانشگاه ادیان و مذاهب دارید.

گفتنی است:در این دیدار حجت‌الاسلام جعفر فخرآذر رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه ضمن تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی برای برگزاری این دیدار گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی همواره نظر لطف به دانشگاه ادیان و مذاهب داشته‌اند و در زمینه‌های مختلف دست یاری به دانشگاه داده‌اند.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و گفت: هم‌اکنون دانشجویانی از ۲۵ کشور در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند و از این میان بیشترین تعداد دانشجویان غیر ایرانی  متعلق به کشور عراق است که در رشته‌های مختلف دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند که تعدادی از آن‌ها جزو خانواده‌های معظم شهدا و اسرا هستند. تعدادی از رشته‌های مطرح در دانشگاه ادیان و مذاهب نیز به زبان عربی ارائه می‌شوند.

هم‌چنین در این دیدار یکی از دانشجویان به نمایندگی دانشجویان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت جایگاه مرجعیت در کشورهای عراق و ایران تأکید کرد.

وی هم‌چنین به تمجید از رویکرد دانشگاه ادیان و مذاهب در تقریب بین ادیان و مذاهب و گفت‌وگوی بین ادیان پرداخت.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha