سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نخستین مسجد زیست محیطی در مینه سوتا که برای مبارزه با سیل ایجاد شد

حوزه/ مسجدی در شهرهای دوقلوی مینه سوتا که هر ساله به خاطر بروز سیل نیاز به تعمیرات فراوان داشت، به یک مسجد محیط زیستی تغییر یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kstp، مسجدی در مینیاپولیس سنیت پل (شهرهای دوقلو) که با معضل سیل روبرو بود، شاهد تغییرات گسترده ای بوده و به یک «اکو مسجد» تبدیل شد.

مسجد النور در شهرهای دوقلوی ایالت مینه سوتای آمریکا، با کمک مالی از یک سازمان مدیریت آبخیزداری می سی سی پی و شهرستان هنپین، به نخستین مسجد «زیست محیطی» در این منطقه تبدیل شده است.

مکرم الامین امام جماعت مسجد النور گفت:  بدیهی است اینجا مکانی می باشد که برای ما و جامعه مهم است و یک جامعه رو به رشد یک جامعه با تنوع جمعیتی می باشد.

 الامین می افزاید که شرایط ایده‌آل نیست و در طی سال ها هزاران دلار برای تعمیر خسارات ناشی از سیل صرف شده است.

وی گفت: ما می دانستیم که باید کاری اساسی انجام دهیم تا آنچه را که اتفاق می افتد را تغییر دهیم.

مارسی بین ، مدیر پروژه با سازمان مدیریت آبخیزداری می سی سی پی گفت:  ما سیل را از ساختمان دور می کنیم ، اما باید به جایی برود. و برای آبیاری استفاده شود.

 آن ها ابراز امیدواری کردند که به این شکل تقریبا 85% حوادث سیل را مدیریت کنند.

 بین گفت: هرچند این پروژه در مقیاس نسبتا کوچک است اما به نظر ما می تواند به افراد زیادی کمک رسانی کند.

 لازم به ذکر است سینت پل-مینیاپولیس، یک منطقه شهری است که پیرامون رودخانه‌های رود میسیسیپی، رود مینه‌سوتا و سینت کرویکس ساخته شده‌است. این منطقه به خاطر دو شهر بزرگش، مینیاپولیس و سنت پل، مینه‌سوتا که به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت مینه‌سوتا هستند، معمولاً به شهرهای دوقلو مشهور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha