دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایلهان عمر در مسجد آیووا از نمازگزاران خواست به پای صندوق های رای بروند

حوزه/ ایلهان عمر نخستین نماینده محجبه در کنگره آمریکا با حمایت از برنی سندرز، رقیب سرسخت ترامپ، پس از نماز جمعه از نمازگزاران خواست انتخابات را فراموش نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، ایلهان عمر نخستین نماینده محجبه و مسلمان در کنگره آمریکا از سوی مسلمانان مینه سوتا،  پیام انتخاباتی برنی سندرز، کاندیدای انتخاباتی دموکرات ها و رقیب ترامپ را در مسجد جامعه مسلمانان موئینز در آیووا خوانده و از آنان خواست به پای صندوق های رای بروند.

ایلهان عمر گفت: اگر مسلمانان آمریکا می خواهند «دیده» شوند و به مشکلات شان رسیدگی شود باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رای بدهند.

عمر بعد از نماز جمعه ، سه روز قبل از آغاز انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها در آیووا ، از این مسجد بازدید کرد. این مسجد یکی از ۵ مسجد فعال در حوزه انتخاباتی آیووا است. این ایالت میانه غربی آمریکا جمعیت مسلمان زیادی داشته و محل یکی از قدیمی ترین مساجد آمریکا می باشد.

آرای مسلمانان مهم است.

این نماینده کنگره گفت: وقتی برنی می گوید «ما»، مسلمانان نیز در این «ما» گنجانده می شوند. ما باید نشان دهیم که در فراینده های سیاسی که بارها سعی داشته اند ما را به انزوا بکشانند، نقش داریم و مهم هستیم. این چرخه انتخابات مربوط به ما است. مربوط به دختران شما که در مدارس هستند و با نژادپرستی و اسلام هراسی سر و کار دارند.

او از نمازگزاران خواست به پای صندوق های رای بروند و خاطرنشان کرد که مسلمانان و مهاجران، نقش مهمی در تغییر دادن نتیجه انتخابات ایفاء می کنند.

 ایلهان عمر اکتبر سال گذشته نیز از برنی سندرز در انتخابات اکتبر دفاع کرده بود و او را یک مبارزه عدالت اجتماعی دانسته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha