یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حسن عباسی

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که انسان‌سازی اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است، گفت: حاج قاسم سلیمانی یکی از همین انسان‌های پاک و مطهر بود که شهادتش دنیا را تکان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حسن عباسی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد چهار مردان قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار داشت: در ماه‌های اخیر شاهد تحولاتی بودیم که برخی از آن‌ها در حد بین‌الملل واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

وی شهادت حاج قاسم سلیمانی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی انسانی در تراز قرآن و اسلام بود که شهادتش موج عظیمی را در جهان به راه انداخت.

عباسی افزود: یکی از دستاورد اصلی انقلاب انسان‌سازی است که افرادی همچون قاسم سلیمانی را پرورش می‌دهد حال در مقابل، کشورهای غربی سلبریتی ها و دنیای مادی را ترویج می‌دهند.

وی با اشاره به ساختارها و چارچوب‌های فکری کشورهای غربی بیان داشت: سلبریتی سازی و نشان دادن زندگی‌های مرفه و لاکچری سیاستی است که کشورهای غربی دارند و از همین طریق هم به دنبال ضربه زدن به فرهنگ و جامعه ما هستند.

عباسی افزود: در مقابل این دیدگاه الگوی انقلاب امام حسین (ع) است که فرزندانی مانند قاسم سلیمانی را تربیت می‌کند.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت در کشور گفت: در تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی جمعیت ۳۰ میلیونی شرکت کردند آیا در زمان مرگ امثال بازیکنان بزرگ فوتبال جهان و سایر سلبریتی ها این اتفاق می‌افتد، این تفاوت حکومت اسلامی و علوی با حکومت‌های سکولار است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اثر تشییع پیکر مطهر سپهبد قاسم سلیمانی در کشور از هزاران سخنرانی بیشتر بود و آثار فراوانی را در بُعد داخلی و خارجی به همراه داشت.

وی با انتقاد از توطئه‌های مخرب عناصر ضدانقلاب و بیگانه در فضای مجازی علیه نظام ابراز داشت: اگر حکومت پهلوی تاکنون در کشور حکومت می‌کرد شاید ۲۰ درصد پیشرفت کنونی را هم نداشتیم.

عباسی افزود: برای درک بهتر این موضوع می‌توانیم به سخنان جک استروا اشاره‌کنیم، زمانی که در چند سال اخیر و بعد از این‌که مناصب دولتی خودش را کنار گذاشت و به ایران سفر کرد، پیشرفت‌های کشور متحیرش کرده بود.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: وی زمانی که وارد ایران می‌شود و در خیابان‌های تهران قدم می‌زند متحیر شده و می‌گوید: انتظار داشتم شهری کثیف و شلوغی مانند بمبئی در هند یا قاهره در مصر را ببینیم، اما شهری در زیبایی و تمیزی مانند مادرید را دیدم که برایم عجیب و جالب‌توجه بود.

عباسی تحولات داخل کشور در طی سال‌های اخیر را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: برخی ازحزب های سیاسی  تا سال ۷۸ به دنبال ضربه زدن به جایگاه ولایت‌فقیه بودند، اما زمانی که در این مسیر شکست خوردند روند و مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

وی افزود: در واقع وقتی در این مسیر شکست خوردند به دنبال تغییر در فقه و شریعت هستند تا از این طریق به خواسته‌های خود که لیبرال سازی کشور هست، برسند.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی را در راستای معامله قرن عنوان کرد و گفت: معامله قرن بین دو کشور فلسطین و اسرائیل نیست، بلکه بین امریکا و اسرائیل است و تنها مردم مظلوم فلسطین نظاره‌گر و شاهد تضییع حقوق خود هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha