یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

حوزه/ مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) در باب تبیین اهمیت و منزلت مناجات با پروردگار متعال گفت: دل انسان با مناجات و عبادت زنده شده و گفتگوی با معبود او را از دل مردگی می رهاند و روح تازه می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام نظافت، مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد در گفتگو با رادیو زیارت به تبیین اهمیت و منزلت مناجات با پروردگار متعال پرداخت و گفت: زندگی مومنانه زندگی عاقلانه و توام با اعتدال می باشد یعنی زندگی که در آن به همه نیازها توجه می شود و اعتدال در همه نیازها وجود دارد.

وی با بیان این که امت اسلامی باید زمان خود را به 4 قسمت تقسیم نموده و بخشی از زمان خود را به مناجات، بخشی به رسیدگی به امور زندگی و معاش، بخشی را به ارتباطات و انس با دوستان خوب و کسانی که ارتباط با آنان مایه رشد است و زمان ویژه ای را نیز به تفریح و لذت حلال اختصاص دهند، تصریح کرد: بنابراین اگر یاد خدا سایه بر زندگی نیافکند از زندگی انسانی خارج می شویم و آنچه به زندگی انسان ها روح می بخشد همین مناجات است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که مناجات می تواند به انسان در همه عرصه ها کمک کند و رمضان، بهار دعا و مناجات است، خاطر نشان کرد:  دعا انشا و طلب چیزی از خداوند متعال است  اما مناجات سخن گفتن با اوست.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که مناجات امر دوطرفه بوده و در این راستا ادعیه ای از جمله ابوحمزه ثمالی و دعاهای صحیفه سجادیه از افتخارات شیعه شمرده می شود، عنوان کرد: اگر پیروان اهل بیت فقط بر همین ادعیه استناد می کردند، با همین ها برتری مکتب اهل بیت بر همه مکاتب دنیا اثبات می شد.

وی با بیان این که رسول گرامی اسلام(ص) در جمعه آخر شعبان چنین فرمود که ماه رمضان در آستانه فرارسیدن بوده و در این ماه باید خداوند را با نیات صادقانه و قلوب طاهره بخوانید، خاطر نشان کرد: نیت صادقانه از عمق جان برخاسته و عزم جزم می طلبد؛ به انسان بصیرت می بخشید و سبب می شود همه زندگی رنگ و بوی الهی پیدا کند.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اهمیت برخورداری از قلوب طاهره در مناجات با معبود، بیان کرد: در قلب پاک، امید به غیرخدا و شرک راه ندارد و انسان از عمق جان امید به خداوند متعال بسته است.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که از سوی دیگر دل انسان با مناجات زنده شده و گفتگوی با معبود او را از دل مردگی می رهاند، ابراز کرد: زنده دلی پیرها را جوان نموده و خصلت های جوانی را زنده می کند همانطور که امام راحل(ره) در اواخر عمر شریفشان روی تخت بیمارستان شادابی داشتند که همین شادابی قلب انسان را نورانیت می بخشد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha