شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سیدرضا مودب

حوزه/ عضو انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم گفت: افزایش آمار سقط جنین، مشکلات جدی برای جامعه ما به همراه دارد و لذا باید جلوی این روند خطرناک را گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا مؤدب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: افزایش سقط جنین خطر کاهش جمعیتی را در پی دارد و این در حالی است که یکی از مؤلفه های قدرت هر کشوری جمعیت آن محسوب می شود.

وی افزود: خدای متعال بر اساس ساختار خلقت انسان و به منظور تداوم نسل، فرآیند ازدواج را قرار داده و این که انسان ها به زاد و ولد بپردازند و حال آن که با سقط جنین ما عملاً در نظام خلقت دستکاری می کنیم که طبعاً این مساله توأم با آسیب ها و خطراتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم همچنین گفت: از نگاه فقها و مجتهدین ما نیز سقط جنین فعلی حرام است و انسان ها در جامعه دینی باید پایبند به حلال و حرام های شرعی باشند، چرا که این حرام و حلال ها بر اساس مصالحی است که در نظام طبیعت قرار داده شده و سعادت و آینده بشری نیز در گروی رعایت آن است

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در دنیای کنونی نیز تجربه نشان داده کشورهایی که به این بلا دچار شده اند از نظر نسل مشکل پیدا کرده اند و برخی از آن ها البته از اشتباه خود برگشته و تأکید بر افزایش جمعیت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مؤدب همچنین در خاتمه بر ضرورت تقویت نهاد خانواده گفت: یکی از آسیب های تضعیف جایگاه خانواده، افزایش آمار سقط جنین است و حال آن که در جامعه انسانی، خانواده به عنوان اولین و مهم ترین هسته بشری باید تقویت شود و اگر این مهم صورت گیرد، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha